קורס הכשרת מטפלים שנה ב' עוסק בלימודי העמקה של 6 קי ותת מבנה 6 קי, פילוסופיית שלושת המקורות, דיקור שלושת המקורות, מודל שלושת המקורות של מערכות גוף, מודל שלושת המקורות של הנפש, שלושת המקורות של החיים, עבודה על רצפים תפקודיים וטיפוליים באמצעות שלושת המקורות וירידה לרזולוציה טיפולית באמצעות שלושת המקורות ושש קי. המשך השנה מורכבת מלימודי פתולוגיות מתקדמות על פי מערכות פיזיולוגיות בגוף האדם.על המשתתפים בשנת לימודים זו בצורה מכוונת להגיע ל-24 שעות של פרקטיקה טיפולית בקליניקת האיגוד. בנוסף על מנת לקבל תעודת הסמכה יש להגיש עבודה מסכמת של תאורי מקרים של 10 מטופלים שונים. או הצגת פתולוגיה ספציפית עם 3 מטופלים.


10500 12500-16%
  • משלוח: 

קרא עוד



איגוד הסו ג'וק הבינלאומי – סניף ישראל


 

תוכנית לימודים – הכשרת מטפלים שנה ב'

חלק א' :  6 קי מורחב: ( 10 מפגשים)

עקרונות האיבחון על פי 6 הקי: אבחון על פי מבנה גוף, אבחון על פי הפרשות, אבחון על פי מצב השיער והציפורניים, איבחון על פי מצב השיניים, אבחון על פי מצבממברנת האף נשימה והפרשות), חלוקת מחלות האוזניים על פי 6 קי.

מחלות פה וחניכיים, מחלות מפרקים על פי 6 קי, מחלות שרירים על פי 6 קי, תפקודים קוגניטיבים, מחלות נוירולוגיות, מחלות אנדוקריניות ומחלות עצמות.

תת מבנה: עקרונות הטיפול על פי תת מבנה במרידיאנים וצ'אקרות.

חלוקת המערכות התפקודיות על פי 6 הקי, חלוקת אזורי הגוף על פי 6 הקי. מערכת העיכול וביטוי ששת האנרגיות בחלקים השונים של מערכת העיכול.

אברי החוש על פי 6 הקי: אנטומיה ופיזיולוגיה של האוזן על פי 6 הקי.

חלקי העין - אנטומיה ופיזיולוגיה על פי 6 הקי

6  הקי וחלוקת מערכת העצבים, אזורי המוח על פי 6 קי, חלקי חוט השדרה.

  • מערכת קרדיוווסקולרית על פי 6 קי.  שכבות הלב על פי 6 הקי
  • מערכת הנשימה על פי 6 קי.

מערכת השתן חלוקה אנטומיות ופיזיולוגית על פי 6 הקי. מערכת המין  חלוקה אנטומיות ופיזיולוגית על פי 6 קי.

חלוקת מערכת העצמות על פי 6 הקי: עצמות הגולגולת, שלד אקסיאלי ופריפרי. חלוקת השיניים לפי 6 הקי.



חלק ב' - קורס מתקדם בשלושת המקורות (10 מפגשים)

רצף שלושת המקורות של המרידיאנים: הכרת הרצף ותהליך יצירת הרצף, הכרת רצף היצירה של המפרקים על גבי כף היד. תרגול עבודה לפי קונסטיטוציה בשלושת המקורות. מיקום נקודות 6 הקי על גבי המרידיאנים המפרקיים. מתי נעבוד לפי מערכת אנרגטית ומתי לפי מערכת איבר. רצף שלושת המקורות של הצ'אקרות.

רצף שלושת המקורות של הרגשות: הטיפול הרגשי באמצעות שלושת המקורות, הכרת שני סוגי רצפי הרגשות ומתי נטפל בכל אחד מהם. טיפול ע"י איזון הרגש הדומיננטי, טיפול עפ"י איזון הרגש המשלים, טיפול עפ"י חיזוק רגשות ניוטרו. פתולוגיות: טיפול בפוביות, פחדים, ביעותים, חרדה, ביטחון עצמי, בעיות אונות, דיכאונות,  טראומות, עצב, סבל, כפייתיות , טורט, אוטיזם ועוד.

מודל שלושת המקורות של המערכות התפקודיות: מערכות הסירקולציה, מערכות העיכול, השתן והמין. ירידה לרמת האיבר בכל מערכת וחלוקת אזורי האיברים על פי שלושת המקורות. הכרות אנטומית ופיזיולוגית עם האיברים השונים בכל מערכת.

מודל שלושת המקורות של מערכת השכבות: עבודה על רמת הרקמה - רקמת עצם, עור ומערכות קומיוניקציה (עצב, לימפה, עורקים וורידים). מציאת מיקום חוליה וחוליה ורמת הדיסק הבודד, הכרת שכבות העור השונות.

מערכות מבנה: לימוד מערכות מבנה הומו, הטרו,ניוטרו וניוטו, מתי משתמשים בכל מערכת וכיצד משלבים בין הטיפולים במערכות השונות.

דיקור שלושת המקורות ועקרונות החיוך. עקרונות הטיפול על פי שלושת המקורות, עקרונות השלמות. מצב המטפל ומצב המטופל בשעת הטיפול, מנטרות שלושת המקורות ועבודה לפי מנטרות ומודרות, מרשמים טיפוליים על פי מנטרות. מבחן.


חלק ג'- פתולוגיות מורחבות : (10  מפגשים)

הבסיס לפתולוגיה עפ"י הסו-ג'וק – מהי בעצם מחלה? כיצד מוגדרת המחלה ברפואה המערבית? מדוע מדדים מסוימים שעשויים להתפרש כמצב מחלה עפ"י סטנדרטים מערביים אינם מתאימים לשימוש באוכלוסיות שונות? מונחי Dis-ease  ו–  Dis-order , מושגי יסוד בפתולוגיה מערבית. מהלכים פתולוגים שונים בראי תרפיית הסו-ג'וק.

מערכת העצבים:  סוגי פתולוגיות במערכת העצבים המרכזית והתמודדות עם מצבי פציעה וניתוחים. סוגי פתולוגיות במערכת העצבים ההיקפית, ההתמודדות עם מצבי פציעה וניתוחים.

מערכת הנשימה: סוגי פתולוגיות במערכת הנשימה, הבסיס הביוכימי והתהליכים הפיזיולוגים. גישות שונות לטיפול עפ"י תרפיית הסו-ג'וק.

המערכת הקרדיווסקולרית: הלב, פיזיולוגיה ופתולוגיות נפוצות, קוצב הלב, אוטם בשריר הלב, הליכים כירורגים. כלי הדם ורידים ועורקים פתולוגיות נפוצות ובראי הסו-ג'וק.

מערכת העיכול: מבנה ופיזיולוגיה של מערכת העיכול. פתולוגיות באיברים השונים של המערכת, מחלות דלקתיות כרוניות, בעיות ספיגה, הפרעות עיכול, אלרגיות למזון, סרטן, תהליכים כירורגים. תזונה לפי ה-6 קי ופתולוגיות המערכת הקרדיוווסקולרית.

המערכת האנדוקרינית: פיזיולוגיה של המערכת האנדוקרינית. אפיון המערכות השונות לפי הסו-ג'וק, פתולוגיות נפוצות ונדירות. גישות שונות לאיזון עפ"י הסו-ג'וק.

מערכת החיסון: מבנה ותפקוד מערכת החיסון. בעיות במערכת החיסון, פתולוגיות והתייחסות עפ"י הסו-ג'וק. דגש על חיזוק חיסוני כטיפול תומך לסרטן וטיפול במחלות אוטואימיוניות.

מערכת השתן : מבנה ותפקוד מערכת השתן. פתולוגיות נפוצות. התייחסות עפ"י הסוגו'ק. דוגמאות טיפוליות

מערכת המין: מבנה ותפקוד, הסתכלות עפ"י הסו-ג'וק , פתולוגיות נפוצות, טיפול בבעיות פוריות אצל גברים ונשים, דלקות כרוניות, אבנים וגבישים, אין אונות.

החולה האונקולוגי: תמיכה וגישות לטיפול בתהליך הסרטני

דרישות הקורס:

נוכחות ב  90%  מהשיעורים.

הגשת עבודה סמינריונית על פתולוגיה בצורת סקירה, פתופיזיולוגיה וטכניקות טיפול מומלצות. דוגמת -  "קדחת השחת" או "סרטן הלבלב".

בנוסף בסוף השנה יש להגיש תיאורי מקרה ב-10  מטופלים שונים, לפחות 3 טיפולים עוקבים על כל מטופל.

סיום שנה ב' וקבלת תעודת שנה ב' מטעם איגוד הסו-ג'וק הבינלאומי מותנית בהשלמת לימודי פתולוגיה ופיענוח בדיקות רפואיות בהיקף של 120 שעות.

זוהי תוכנית הלימודים החדשה והמעודכנת!

תלמידים וותיקים שמעוניינים לחזק את הידע שלהם יכולים להצטרף לנושא מסוים.