1 דקות קריאה
טיפול באמצעות מערכות ההשתקפות

מערכות ההשתקפות :

שיטת הסו-ג'וק מבוססת על מערכות ההדמיה של גוף האדם הנמצאות על כפות הידיים והרגליים.

למעשה הקיום הפיזי שלנו מלווה בקיום "אנרגטי". המושג ,אנרגיה" הינו מושג שקשה להגדירו כיוון שאינו תמיד נראה.

אבל מהי בעצם אנרגיה?

למעשה כל דבר המצוי בעולמנו הוא צורת אנרגיה. ניתן להסביר את הקיום האנרגטי שלנו כמערכת המורכבת מסוגים שונים של זרימות אלקטרומגנטיות וזרימות מטפיזיות אחרות. הזרימות הללו מושרות מתהליכים פיזיולוגיים ברמת מקרו דוגמת מחזור הדם, מערכת הלימפה, מערכת העצבים, המערכת ההורמונלית ומערכות ברמת מיקרו דוגמת הנשימה התאית, הולכת מסרים תאית ואף ברמה המולקולרית בה מתרחשת סירקולציית האלקטרונים סביב האטום הבודד או כיוון הספין הבודד של חברי משפחת החלקיקים המטאפיזים דוגמת הקווארקים, הלפטונים, הבאריונים והבוזונים. מערכת זו מושפעת מהסביבה, מעונות השנה וממיקום גרמי השמיים בדיוק כשם שמופע הירח משפיע על הגאות והשפל בים.

מכאן ניתן להבין שכשם שכל מערכת פיזיולוגית מלווה במקבילה "אנרגטית", כל בעיה פיזית בגופנו מלווה במקבילה "אנרגטית".  הביטוי להיווצרות מצב מחלה בגוף, מצב של חוסר הרמוניה ברמת רקמה או מערכת מלווה ביצירת "חסימה" בזרימה האנרגטית, מעין "סתימה בצנרת האנרגטית" אותה צריך לפתוח על מנת להביא את המערכת לאיזון מחדש.

במערכות ההשתקפות תופיע ה"חסימה" כאזור מאוד רגיש למגע. למעשה, מחקרים מראים כי ברמה המולקולרית, במיקום המדויק של החסימה האנרגטית בנקודת ההשתקפות ישנה גם מעין "חסימה" מיקרוסקופית המתבטאת בדלקת מקומית, הפרשת מתווכי כאב וברגישות מוגברת.

גירוי של אותו אזור באמצעות עיסוי, מוקסה (קטורת), צבעים, זרעים, מגנטים ומחטים מביא לפתיחת החסימה ולתחילת תהליך הריפוי העצמי של הגוף.