1 דקות קריאה
טיפול סו-ג'וק באמצעות שלושת המקורות

תיאוריית שלושת המקורות

החידוש העיקרי בתורת הסו-ג'וק לעומת הפילוסופיה הסינית העתיקה של היין והיאנג הינו תיאוריית שלושת המקורות. תיאוריה זו עוסקת במערכת יחסים בין 4 כוחות יסוד הנמצאים בבסיס כל תופעה המתרחשת ביקום. ארבעת הכוחות ומערכת הגומלין שלהם מתבטאים  החל מרמת המבנה התת אטומי והמולקולארי דרך מבנה גוף האדם, כמו גם במערכות חברתיות או ממסדיות והן במושגים מופשטים כגון מרחב או זמן.

התיאוריה מאפשרת הרחבה משמעותית של הידע בתחום הרפואה האנרגטית והאקופנקטורה ומאפשרת הבנה עמוקה ומדויקת יותר של המערכות האנרגטיות והפיזיולוגיות בגוף האדם.

לימוד והבנה של ארבעת הכוחות מאפשרים לזהות אותם בתופעות שונות בטבע ובכללם גוף האדם ואף לשלוט בביטוי של כוחות אלה ובדרך זו להביא להחלמה יעילה ושורשית ממחלה, אפילו הייתה זאת מחלה כרונית וחשוכת מרפא, לכאורה.

על מנת להבין את הכוחות ומשמעותם ניתן להתבונן בתיאוריית הבריאה הפיזיקלית של העולם.

המדע המודרני טוען שהיקום שלנו נוצר כתוצאה מהמפץ הגדול.

לפי תיאוריה זו רגע לפני המפץ הגדול במימד הזה לא היה כלום (היום אפילו המדענים חולקים על נתון זה וחלקם מסבירים כל הכל נע בצורת גלגל ולכן תרם בריאת היקום הוא כבר נברא בעבר אינסוף פעמים) וברגע לאחר מכן כבר הופיע מגוון עצום של צורות שונות של גלקסיות, כוכבים ומערכות כוכבי לכת. הכול התחיל מנקודה בודדת ללא שום מימד. בו בזמן עם המפץ הגדול נולדו החוקים הפיזיקלים של העולם שלנו, נבראו מימדי המרחב והזמן. דקות ראשונות לאחר הבריאה כל החומר שהתגלה היה מורכב רק מהאור ההתחלתי שהחל להתקרר ולהתפשט במהירות עצומה. בהמשך, עם ירדת הטמפרטורה כוח הכיווץ התחיל לפעול בניגוד לכוח ההרחבה, ובעקבות ההתקררות והכיווץ התאפשרה היווצרות חלקיקים חדשים כמו קווארקים, אלקטרונים, ניוטרונים ופרוטונים שיצרו יחד אטומים, האטומים הרכיבו מולקולות והמולקולות יוצרו, כוכבים, גלקסיות ושאר מרכיבי היקום. האיזון בין כוחות ההתרחבות לכוחות הכיווץ התרחש בהמשך ההתפתחות, ושם הגיעו לאיזון היחסים אנרגטיים, נוצרו כוכבי לכת ובחלקם התפתחו חיים.

אם ננתח את שלבי הבריאה בקווים כלליים  ואת החוקים הפועלים ביקום נוכל להבחין כי קיימים ארבעה כוחות בסיסיים המשפיעים על כל תהליך המתקיים בעולם הזה.

פרופ' פארק קרא לכוחות האלה על פי תכונותיהם בשמות היווניים הטרו, הומו, ניוטרו וניוטו העומדים בבסיס תיאוריית שלושת המקורות. לזכור כי המילים הינם מוגבלת לתיאור מושג האנרגיה. האנרגיה היא מושג מופשט  ועשויה רבדים רבים. על מנת להבין את משמעות האנרגיה יש להשתמש בתיאורים רבים של אותה תופעה ובעיקר לנסות ולחוש על מנת שנוכל לחוות את מה שבורא עולם יצר סביבנו ובתוכנו. לכולנו יש מנגנוני חישה לזהות וליצור רזוננס עם כל האנרגיות, ככה אנחנו בנויים , בצורה מופלאה.

דיקור שלושת המקורות

שיטת שלושת המקורות למעשה מאפשרת תכנות מחדש של תפקודי הגוף והנפש. התכנות הזה מתבצע דרך כף היד.  "מחשב העל של כף היד" בעצם מכיל ידע עצום ומהווה סוג של טלפון חדש ומשוכלל שכל הזמן "משתדרג" מחדש. שיטת הדיקור של שלושת המקורות מאפשרת לטפל בתופעות פנימיות קשות לטיפול ומאפשרת לשנות הרגלים של שנים רבות. השיטה מצוינת לטיפול בהפרעות רגשיות ונפשיות כמו גם להחזיר לתפקוד איברים בתת תפקוד ובאי ספיקה. השיטה הינה עוצמתית ועמוקה ומשלבת למעשה מעין "תכנות מחדש" של מערכות הגוף השונות, הן ברמה הפיזיולוגית, הרגשית, הנפשית או האנרגטית.