1 דקות קריאה
טיפול סו-ג'וק באמצעות 6 האנרגיות - 6 קי

שש האנרגיות:

כאמור, אנרגיה היא מושג מופשט. כל ניסיון לתארו במילים גורם לסטייה מהמשמעות המקורית.

בעולם העתיק, לפני התפתחות מדע הרפואה, התייחסו הקדמונים לגוף האדם כישות עצמאית. מחלות לא נתפסו כבעלות אופי אינדיבידואלית בעל זהות ספציפית דוגמת מחלת הפסוריאזיס, אלא כחוסר איזון באורגניזם השלם אשר מתבטא בהתפרצות אותה מחלה.

למרות שבאותה תקופה המודעות לקיום גורמי מחלה דוגמת חיידקים או נגיפים לא הייתה רבה, ההתייחסות לכל תהליך מחלה הייתה כתהליך שנובע מכך שהגוף יצא מאיזון.

ואכן, אדם מאוזן אשר ייחשף לפתוגן (מחולל מחלה) שכיח כמו נגיף ממשפחת ה-Rhinovirus (הגורם להצטננות נפוצה) או נגיף ההרפס, סביר שלא יפתח תסמיני מחלה. לעומתו, אותו הנגיף ייצור סימני מחלה אם ייחשף לאדם המצוי תחת סטרס.

בעולם העתיק, על מנת לאפיין את חוסר האיזון האנרגטי אפיינו הקדמונים 4  ו- 5 אלמנטים המצויים בגוף האדם ומקבילים לתופעות בטבע. האלמנטים נקבעו על פי אותן איכויות אנרגטיות אשר מתבטאות בטבע, בחי, בצומח, באטמוספירה, בעונות השנה ובכל היצורים בטבע, כולל גוף האדם.

בעולם העתיק ההשקפה הייתה כי בכל יצור חי, מרגע לידתו, מתקיימים כל אותם אלמנטים בגופו בחוסר איזון קבוע ומושפעים הן ממיקום גרמי השמיים, ממחזור היום והלילה ומעונות השנה והן מחשיפה של הגוף לתנאים קיצוניים או לגירויים מסוימים. בין כל האלמנטים נמצאים יחסי הזנה ובקרה והם משפיעים על כל ביטוי מהות האינדיבידואל הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית כך שגם מידות האופי והאישיות נובעות ממערכת היחסים בין ביטוי האלמנטים האלה מזמן הלידה שלנו ובמשך ההתפתחות של חיינו.

 בראייה זו, מצבי מחלה נגרמים כאשר האיזון מופר לטובת אלמנט מסוים, כתוצאה מהשפעה פנימית או חיצונית ואז מתפתחת מחלה אשר נובעת מעודף או מחוסר באחד האלמנטים.

פרופ' פארק ג'יי וו, אבי שיטת הסו-ג'וק,  פעל להביא למציאת המכנה המשותף בין רפואות המזרח השונות, מתוך נקודת המוצא כי ישנה למעשה אמת אחת שצריכה לעמוד בבסיס כל הרפואות ושיכולה להתלכד עם התיאוריות שמוצאן מתרבויות השונות.

כך למעשה התפתחה תיאוריית ששת האלמנטים, או שש הקי.  על מנת להבין את האנרגיות, את משמעותן ואת ההרכב המאפיין שלהן בזמני בריאות וחולי, לומדים מטפלי הסו-ג'וק לאבחן ולבנות לכל מטופל מפת הרכב אנרגטי שנקראת "קונסטיטוציה אנרגטית". הקונסטיטוציה נבנית באמצעות תשאול ואבחון באמצעים שונים ועל פיה מתבצע הטיפול. היתרון בטיפול בשש קי לעומת הטיפול במערכות ההשתקפות הינו שזהו טיפול מעמיק יותר המטפל לא רק בסימפטום אלא גם בגורם ומאפשר לטפל בהפרעות שונות אשר לכאורה אינן קשורות אחת לשנייה. הטיפול באמצעות שש הקי מתבצע הן על גבי מרידיאני ביול (השתקפות מרידיאני הגוף הסיניים על כפות הידיים והרגליים) והן על גבי צ'אקרות ביול (צ'אקרה = גלגלי אנרגיה פנימיים הממוקמים בסמוך לעמוד השדרה).

דוגמה לטיפול בשש קי : טיפול בנדודי שינה, דלקות מפרקים וכאבי שרירים נודדים, אלרגיות לאבק ולחתולים, התפרצויות כעס ובעיית ריכוז כולן בעיות של אותה אנרגיה הקרויה "אנרגיית הרוח" ומועברת בגוף ע"י מרידיאני הכבד וכיס המרה וצ'אקרת הרוח: "אנהטה" Anahata- .