סו-ג'וק
העולם שלנו משתנה במהירות, הישן מפנה דרכו לחדש ואנו חווים את זה בכל יום מחיינו בטכנולוגיה, בתקשורת ובכל הסובב אותנו. בעידן זה של שינויים מהירים, התפתחה שיטה צעירה ומופלאה המבוססת על חיבור ידע עתיק שנאסף מתרבויות שונות לצד הגיון מודרני. שילוב הזה יוצר כלי מופלא לאיזון גוף ונפש, הריפוי בשיטה זו הינו מהיר, יעיל ועוצמתי.
בקוריאנית "סו" משמעותו יד ו"ג'וק" משמעותו רגל. שיטת הסו-ג'וק פותחה בסוף שנות ה-80
ע"י פרופ'' פארק ג''יי וו, מדען, אומן, מוסיקאי ואיש רוח.

על מה מבוססת שיטת הסו-ג'וק?
גוף האדם הוא צורת חיים המהווה יקום זעיר ומאוזן היטב. מסיבה זו יש לגוף כל מה שצריך על מנת לשמר את החיים שבו ולשרוד בטבע כתופעה אינטגרלית ועצמאית. שיטת הסו-ג'וק למעשה מפעילה את מערכות הריפוי העצמי של הגוף. גוף האדם הינו יצירת אומנות מופלאה. במערכת מופלאה זו מתקיימות אינספור מערכות אוטורגולציה (מערכות בקרה עצמית) החל מרמת התא הבודד, רקמות ואיברים ועד לרמת הגוף השלם. למעשה כל הקיום שלנו מותנה באותן מערכות בקרה אשר פועלות ללא הרף לשמירת האיזון התפקודי. כך למעשה שומר הגוף כל הזמן על מדדים שנראים לנו מובנים מאליהם דוגמת ריווי החמצן בדם, נפח הנוזלים בגוף ולחץ הדם, ריכוז מומסים בדם כגון מלחים וסוכרים, פעילויות תחזוקה שוטפות של איברים ורקמות (פירוק ובנייה מתמדת),גוף האדם הינו תופעה מופלאה ומושלמת! רק לשם המחשה על הלב להפיק כ-8000 ליטר ביממה במשך כל יום מימי חיינו, אין לו אפשרות לקחת הפסקה או לצאת ליום טיפול, אבל ברמה הרקמתית והתאית מתבצעת תחזוקה שוטפת אשר מאפשרת לו לפעול בצורה כזו למעלה מ-80 שנה!
שיטת הסו-ג'וק משתמשת בנקודות גירוי (סטימולציה) ובשליטה תודעתית על מנת להפעיל את מנגנוני הבקרה העצמית של הגוף ובאמצעותם להביא את הגוף לאיזון מחדש.
אולם מהות השיטה אינה מסתכמת אך ורק בריפוי אלא משלבת את התפתחות התודעה (consciousness) וההבנה של הסדר הבסיסי בעולם כחלק מתהליך של צמיחה והתפתחות רוחנית. ההבנה של הסדר הבסיסי שקיים בעולם (Triorigion order) והביטוי שלו בכל הסובב אותנו מאפשרת לנו התבוננות והבנה עמוקה ושורשית של התהליכים המתרחשים סביבנו. השיטה נפלאה לריפוי אבל גם להבנה של העולם הסובב אותנו מבחינה מולקולארית, חברתית ורוחנית.
שיטת הסו-ג'וק  image