1 דקות קריאה
טיפול בסינוסיטיס

סינוסיטיס Sinusitis), Rhinosinusitis):

דלקת בממברנה הרירית של אחד או יותר מהסינוסים (מערות הפנים) באזור האף.
סינוסיטיס עשויה להיגרם כתוצאה מזיהום (נגיף, חיידק או פטריה), תגובה אלרגית, פוליפים נאזלים או סטיית מחיצה באף (Deviated septum). אם הדלקת או החסימה מונעת את ניקוז הריר, נוצר לחץ בסינוסים שעשוי להביא לכאבי ראש. סימפטומים נוספים עשויים להיות אף סתום, חוסר יכולת להריח, חום ושיעול. הטיפול הקונבנציונלי יכול להיות טיפות או תרסיס לפתיחת האף , סטרואידים, אנטיביוטיקה, משככי כאבים, קומפרסים חמים ואף ניתוח.
ברפואת הסו-ג'וק אנו מתייחסים לתופעת הסינוסיטיס כחסימה אנרגטית באזור מערות האף. מקור החסימה ככל הנראה עודף לחות (ריר) ולהט (הצטברות לחץ) באזור הראש.

הטיפול כולל עבודה על איזון התעלה האנרגטית V8 באמצעות סו-ג'וק קי ובאמצעות Sam won gong, או עבודה לפי 6 קי בצורה של תת מבנה לאיזון האנרגיה ה"תקועה" באזור הראש או תת מבנה של מרידיאן הריאות ששולט במערכת הנשימה ובחלקו הראשוני (רוח) – האף.
לרפואהברפיוי העצמי באמצעות שיטת הסו-ג'וק נמצא את השתקפות מערות האף , אזורים אלה נרצה להניע באמצעות צבע ירוק, מוקסה או הדבקת זרעים על נקודות ההשתקפות.
הזרעים המומלצים הם כוסמת, פלפל ירוק או זרעי תפוח ירוק. את הזרעים מניחים באמצעות אגד מדבק למשך מינימום 4 שעות. לאחר 12 שעות מומלץ להחליף את הזרעים בזרעים חדשים.