מצטערים, ההרשמה הסתיימה.

הכירולוגיה, חוכמת כף היד הינה חוכמה עתיקה אשר פותחה במקביל בתרבויות עתיקות. חוכמה זו שחלקה מבוססת על חיבורים אינטואיטיבים, עשויה להעשיר ולתרום למטפל הסו-ג'וק שמלכתחילה משתמש ביד ככלי לאבחון, טיפול, ותכנות מחדש של מערכות הקיום של המטופל. מומלץ לכל מטפל סו-ג'וק למצוא את נקודות הממשק ולהרחיב אופקים. אבחון וטיפול כירולוגי מאפשר לנו ללמוד מה טיבם של האנרגיה והמזל שהאדם בא איתם לעולם וכן להתחקות אחר מבנה האישיות של האדם גם ברבדים מודעים ולא מודעים ואף על מצבו הקוגניטיבי והנפש. באמצעות קריאה בכף היד ניתן לאבחן את קורות חייו של האדם בעבר, בהווה ומגמות אופציונליות לגבי העתיד ולזהות מה הגשים בפועל. לאחר פענוח המידע אנו מזהים היכן החוזקות והיכן האתגרים (קשיים) העומדים בפני האדם ומכאן ניתן לייעץ ולטפל באתגרים בצמתים השונים של החיים כגון: בחירת לימודים, מקצוע וקריירה, הערכת מצב פיננסי הן בשיחה והן בטיפולים נלווים אחרים.


  • תאריך: 3/03/2019 19:00
  • מיקום ישראל ב"ק 3, Tel Aviv-Yafo, Israel (מפה)

תיאור

המרצה: יובל בצרי, בעל תואר B.A מאוניברסיטת תל אביב. מגשר מוסמך מטעם אוניברסיטת בר אילן. מרצה ומלמד את שיטת הכירולוגיה כבר עשור במכללת שלוס ובמסגרת פרטית, עוסק ברפואה משלימה למעלה משני עשורים, משלב שיטות שונות כמטפל ומרצה כגון: ביורגונומי, ריפוי מהעבר, ייעוץ כלכלי ושמנים אתריים. יובל משלב גישות שונות בלימוד וטיפול בכירולוגיה; מסורתית ומודרנית וכן אבחון בציפורני היד. 


מקור השיטה

לא ידוע בוודאות מתי והיכן השיטה התפתחה אך ישנן עדויות שהיא כבר היתה בשימוש נרחב במקומות שונים באירואסיה בעת העתיקה. יש שטענו כי מקורה בהודו וכי הפרקטיקה היתה ידועה כבר בתקופה שבה נכתב הטקסט הקדוש "ראמאיאנה".

ביסוס מדעי

בשנת 1901 ויליאם ג' בנהם פרסם מחקר מדעי ראשון מסוגו בספרו "החוקים של קריאת כף יד מדעית"1 . למיטב ידיעתנו טרם התפרסמו מחקרים אקדמיים בתחום.


כותב המאמר

יובל בצרי

יובל בצרי, בעל תואר B.A מאוניברסיטת תל אביב. מגשר מוסמך מטעם אוניברסיטת בר אילן. מרצה ומלמד את שיטת הכירולוגיה כבר עשור במכללת שלוס ובמסגרת פרטית, עוסק ברפואה משלימה למעלה משני עשורים, משלב שיטות שונות כמטפל ומרצה כגון: ביורגונומי, ריפוי מהעבר, ייעוץ כלכלי ושמנים אתריים. יובל משלב גישות שונות בלימוד וטיפול בכירולוגיה; מסורתית ומודרנית וכן אבחון בציפורני היד.


לקריאה נוספת של מאמר בנושא כירולוגיה שנכתב ע"י יובל בצרי הקש כאן


נהוג לטעון כי בתרבות הקדומה של הודו, הקדוש ולמיקי (Valmiki), אשר כתב את הטקסט ההינדי הקדוש "ראמאיאנה", כתב גם ספר על כירולוגיה של זכרים2.

מהודו הידע עבר לטיבט ומשם עבר לסין ומשם לארצות מסופוטמיה, פרס, לחרטומים שבמצרים ((Omura. Acupuncture. pp.172 -174)). במאה הרביעית לפסה"נ הפילוסוף היווני אריסטו הציג לאלכסנדר הגדול חיבור על הנושא וניתח את משמעות הקווים שבכפות ידיו3.

בימי הביניים הכנסייה הקתולית באירופה הגדירה את הכירולוגיה כאמונה פאגאנית ואסרה את השימוש בה.

במאה ה-19 החלו מלומדים שונים באירופה לעסוק שוב בתחום4 . בשנת 1889 הוקמה האגודה הבריטית לכירולוגיה במטרה להסדיר את התחום ולמנוע ניצול לרעה של התחום בידי שרלטנים5 . בשנת 1897 הוקמה גם האגודה האמריקאית לכירולוגיה.

תורת כף היד ביהדות:

לפי המסורת היהודית שלמה המלך הביא אותה לעולם לפני 3000 שנה. חוכמת כפות הידיים על פי הקבלה מופיעה בספר הזוהר המיוחס לרבי שמעון בר יוחאי, הטקסט החשוב הראשון בקבלה על כפות הידיים נכתב בכרך ט' בזוהר בפירוש לפרשת יתרו ומדבר על חוכמת היד והפנים. ספר היצירה הינו ספר קבלי חשוב נוסף שמהווה מקור לתורת הכירולוגיה.

לפי היהדות, כפות הידיים שלנו פועלות על עיקרון הבחירה ומטרתנו לקחת בחירות שמובילות הרמוניה/אחדות ועל המטפל להכווין את המטופל לבחירה זאת.

רבי עקיבא אמר "שהכל צפוי והרשות נתונה והעיקר המעשה".

"ארך ימים בימינה, בשמאלה עושר וכבוד", משלי-ג', ט"ז.

"ביד כל אדם יחתום לדעת כל אנשים מעשהו", איוב ל"ז, ז'.

בקבלה בספר הזוהר (קכב/ג') נאמר: "ידי האדם הם צורות וסודות עליונים ששם הקב"ה באדם וסידרם באצבעות מבחוץ ומבפנים ובכף היד…. וכולם נחקקים באדם, הנמצא בצלם אלוקים, משום שנקרא, יציר כף, יציר כפו של הקב"ה".