מצטערים, ההרשמה הסתיימה.

בהשתלמות זו נעשה סדר בסוגי ניקוי שונים, נלמד על סוגי הרעלים השונים אליהם אנחנו נחשפים במהלך חיי היום יום, על מזונות מנקים ועל תהליכי ניקוי שונים. בתהליך הניקוי לא מספיק להוציא רעלים מהרקמות, אלא יש צורך גם בנשאים שיוציאו אותם החוצה מהגוף, נלמד על חשיבות הכבד והכליות כפילטרים וכיצד לעורר אותם לעבוד בזמן הניקוי, נלמד על תהליך ה-Autophagy ומה קורה בגוף בזמן צום, נלמד על סוגי צומות שונים 16-8, 20-4, צום חד שבועי ודו שבועי, נדבר על חשיבות התזונה בניקוי ונציג בפניכם אפשרויות ניקוי שונות, מזמני איבן סינה והרמב"ם, עד ל-medical medium ותהליכי ניקוי מודרנים. נלמד על ניקוי באמצעות צמחי מרפא וניקוי באמצעות שמנים ארומתיים.


  • תאריך: 15/07/2021 18:00
  • מיקום אירוע מקוון

תיאור

חברים יקרים,

גוף האדם הינו תופעה מופלאה. על פי פילוסופיית הסו-ג'וק הוא מעין יקום מוקטן ומאוזן היטב. עם זאת, חשיפה לגורמים סביבתיים כגון תזונה, זיהום אויר וסטרס, ברבות הזמן מצליחים להפר את האיזון ומביאים את הגוף למצב שמנגנוני הריפוי העצמיים אינם עובדים בצורה מיטבית. המצב הזה, מכונה ב"סוג'וקית" – חסימה. כשם שאנחנו פועלים במהלך הטיפול לפתיחת חסימות ואפשור זרימות מיטביות במערכות הגוף השונות, נרצה לעשות זאת בחיינו, גם מבחינה משפחתית, חברתית ורוחנית.

לכן, שלב ראשון של כל ריפוי מתחיל בניקוי טוב, ניקוי של הפילטרים הפיזיולוגיים (כבד וכליות), ניקוי של המחשבות (גם הם מכניסות זיהומים...לפעמים סביבתיים) וניקוי של החיים (כל דבר "תקוע" צריך להזיז, להסיר מהדרך, במיוחד דברים שנאגרים בבית ואין לנו בהם צורך, אבל גם תנועה לעבר שינוי והזדככות, חיבור לעצמי ולאמת הפנימית שלי.)


הנחיות כלליות

הקפידו לשתות הרבה מים על מנת לנקות את הרעלים מהגוף. המים הם נוזל החיים, ללא מים בכמות מספקת, יהיה לו קשה לשטוף את הרעלים החוצה....

הקפידו עד כמה שאפשר על תזונה אורגנית, נקייה מחומרי הדברה והורמונים במיוחד בעלים הירוקים.
נשימה: הנשימה היא בסיס תופעת החיים, יש לנו ממנה בכמות בלתי מוגבלת, עם זאת,  בשל הסטרס היומיומי, איננו נושמים כפי שהינו צריכים. הנשימה לא רק מספקת חמצן לרקמות אלא גם מאפשרת זרימה של צ'י – אנרגיית החיים. הזרימו את אנרגיית החיים, נשמו נשימה מחייכת כ- 5 דקות ביום, שאיפה 4 שניות, נשיפה 8, חיוך והתמקדות בגורמים בחיינו שמאפשרים לנו לחייך (תופעת טבע מושלמת, תינוקות חמודים, אנשים אהובים, הצלחות וכדומה)

המירו פעילות גופנית אינטנסיבית בפעילות גופנית מתונה (טאי צ'י, Sam won dong, יוגה, שחייה, הליכה בטבע). זכרו כי גוף שנמצא במצב סטרס אינו יכול להחלים, הוא פשוט אינו מקדיש לכך משאבים ומתמקד בעיקר בהישרדות (מערכת סימפטטית), בעוד גוף שמאפשר לעצמו רגיעה, מפעיל את המערכת הפאראסימפטטית ומתחיל להחלים בצורה עצמאית.
התחילו את הבוקר בהכרת תודה על מה שיש, גם הדבר הפשוט ביותר שאנחנו כאן כעת, נושמים ואף כואבים או סובלים, איננו מובן מאליו. אוסף התופעות האלה שיוצרים את החיים שלנו הינו פלאי, מדויק ומיוחד, למרות שלעיתים קרובות היינו רוצים שדברים יראו שונה במקצת ממה שהם. כאן המקום לקחת אחריות על חיינו ולשנות, כי הרי אנחנו אחראים על תפיסת המציאות בה אנו חיים.

 

תפריט
עם הקימה:

לניקוי טוב של הכבד מומלץ לשתות 500 מ"ל של מים פושרים עם חצי לימון סחוט פנימה.

לאחר 15-30 דקות.

500 מ"ל של מיץ סלרי ממסחטת מיצים.

במידה וקשה לשתות אפשר לחלק לתשלומים...את כוס הסלרי שנותרה במהלך היום.


מומלץ למשך כשבוע עד 10 ימים להוריד מהתזונה את כל המזונות מהחי, גלוטן, ומוצרי חלב, כל המותססים (סויה), כל הגרעינים והאגוזים למיניהם, רטבים קנויים, וכל מזון מתועש, ניתן להמתיק בדבש.

אז מה מותר?

מזונות מומלצים לתקופת הניקוי:

תפו"א, בטטה, דלעת, כרוב ניצנים, אספרגוס, ירקות עליים ירוקים, שום, בצל, עשבי תיבול, כל סוגי הפירות עם עדיפות לתפוח עץ ירוק, תמרים ובננות (בשייק)


 15-30 דקות לאחר נוזלי הבוקר ניתן לאכול ארוחת בוקר:

מיץ (מסחטת מיצים קשים) או שייק (בלנדר)
1. מיץ ירקות לבחירה:
• גזר(2-3)+ תפוח ירוק(1)+סלרי(3 גבעולים)+ (1/5-1)סלק + 1 ס"מ ג'ינג'ר טרי
• מיץ ירוק: תפוח(1-2)/ אגס ,סלרי(3 גבעולים), מלפפון (2), לימון(לא חובה), פטרוזיליה/ מנגולד/ תרד

2. שייק ירוק: העלים הירוקים מכילים כלורופיל. הכלורופיל היא אחד מפלאי החיים, הבסיס לתופעת החיים. זוהי מולקולה שלוקחת את החושך ומתמירה אותה לאור באמצעות האור. (בדיוק מה שנרצה לעשות בחיינו...). הכלורופיל משתמשת באנרגיית האור על מנת לקחת פסולת בעולמנו (פחמן דו חמצני) ויחד עם מים, היא מייצרת סוכר (אנרגיה פיזית) וחמצן (אנרגיה "רוחנית").
כלורופיל מעורר ריפוי ומנקה את כל האיברים הפנימיים שלנו, היכולות נוגדות החימצון שלו מאפשרות לחזק את הגוף ולהתמודד עם נזקים של סטרס,  חיידקים פתוגניים, נגיפים, טפילים, פטריות, תאים סרטניים ועוד.


להכנת שייק ירוק:
אפשר לערבל סוגים שונים של ירקות ופירות אולם מומלץ לשמור על יחס הירקות לפירות בשייק צריך להיות בערך: 3:1 ,כלומר 3 ירקות על כל פרי.
להכניס לבלנדר עלים ירוקים כמו עלי מנגולד, תרד, חסה, קייל, כוסברה (נוגד מתכות כבדות) פטרוזיליה, נבטים, נבטוטים יחד עם פירות לבחירה: עדיפת לתפוח, אגס, אוכמניות כחולות, פירות יער, קיווי, אפרסמון (לא להגזים), אננס, פאפיה, מנגו

תות, בננה, תמר מג'הול (תמיד מוסיף לשייק), פירות יער קפואים ובמיוחד אוכמניות כחולות, מספקים כמות מכובדת של נוגדי חימצון עוצמתיים.
תוספות אפשריות:
1 כפית זרעי צ'יה - מומלץ להשרות את הצ'יה במים לפני השימוש עד לקבלת מרקם ג'ל,

1 כפית ספירולינה, כלורלה,
הוספת נוזלים: מים או חלב שקדים בהכנה ביתית.
להפעיל את הבלנדר ולטחון עד לקבלת מרקם קטיפתי. לטעום ולתקן הטעם או המרקם במידה וסמיך מדיי הוסיפו עוד נוזלים. בקיץ מומלץ להוסיף קצת קרח.


דוגמא לשייק שיקום כבד:

1 בננה, 2 תמרים, חבילת כוסברה, כוס אוכמניות כחולות, 1 קובו או חצי פיתאיה, 1 כף זרעי צ'יה

1 בננה, 2 תמרים, חצי כוס מנגו קפוא, חצי כוס פירות יער, כפית ספירולינה, כוס תרד, חצי כוס נבטי חמניה


ארוחת עשר(ביניים): פרי/ ירק/ חופן אגוזים (מלך/שקדים /גרעיני דלעת-לא קלויים), תה צמחי


ארוחת צהריים: 100% מן הצומח:

לניקוי מיטבי, עדיף להימנע מגלוטן ומוצרי חלב, רמת ניקוי נוספת היא הורדת קטניות שנחשבות למעייפות את מערכת העיכול...
דגן מלא (כל עוד אין בעיית גלוטן): אורז מלא, קינואה, כוסמת, גריסים.
קטנייה: שעועית מאש, אזוקי, עדשים (ראה הערה למעלה)
ירקות חיים/ מבושלים/ מאודים. כל הירוקים, בדגש על ארטישוק, סלרי וסלק הנחשבים בעלי יכולת לנקות ולטהר דם, אספרגוס, כרוב ניצנים, ודלעות מומלצים במיוחד, עלים ירוקים למיניהם, נבטים, אצות, משפחת המצליבים – מומלץ לאדות (כרוב, כרובית, ברוקולי), סלק, גם ירקות כתומים כבטטה, גזר, דלעת ,דלורית.
תיבול: עדיפות להימנע משמנים, אם אין ברירה יש להשתמש בשמן זית או שמן קוקוס מכבישה קרה בלבד ,ניתן לטבל בתבלינים ללא הגבלה כורכום, עשבי תיבול (פטרוזיליה, כוסברה, אורגנו, בזיליקום...), מומלץ לחתוך משמעותית בכמות המלח ולהשתמש במלח ים או מלח הימאליה.
לדוגמא: אורז מלא- אורז בר- אורז אדום + שעועית מאש + סלט על בסיס ירוקים (מתובל בשמן זית לימון/ טחינה), וקצת ירקות מאודים לצבע ולמרקם על הצלחת.


ארוחת ביניים אחה"צ: כוס מיץ ירקות / ירק חי/ חופן אגוזים (לא קלויים) /תה צמחי

 
ארוחת ערב: מרק ירקות / סלט עשיר/ ירקות מאודים.


מומלץ לסיים לאכול בשעה 19:00-20:00

כאן נפתח חלון של 16-12 שעות מסיום הארוחה! כלומר - סיימת לאכול בשמונה בערב, ארוחת הבוקר תחל לא לפני שמונה בבוקר. כשמונה שעות לאחר הארוחה האחרונה הגוף נותן את האות לעבור לתכנית טיהור מרעלים. בגוף מודרני כשלנו ,לרוב, כדי לבצע ניקוי עמוק , הגוף זקוק לכ -4 שעות (8 שעות לאחר הארוחה- מסמל צום, אות להתחיל לטהר את הגוף+ 4 שעות לבצע את הניקוי = 12 שעות ), במהלך הסדנה נדבר על חשיבות הצום של ה-16 שעות ומעלה ותהליך שיקום ותחלופת הרקמות שנקרא autophagy


צמחים רלוונטיים לתה מנקה:

יש עוצמה לשימוש בתה של צמח בודד במקום בחליטה, צמחים מומלצים הינם קמומיל, והיביסקוס.

אפשרויות נוספות שניתן לשלב:
זוטא לבנה, סרפד, שן הארי,קלנדולה ,רוזמרין, תלתן אדום

המשקיעים, יכולים לחלוט כפית סרפד עם כפית סטיביה (ניתן תמיד להמתיק עם דבש)
להניח ל- 15 דקות ולסנן אל הבלנדר עם

כפית ג'ינג'ר טרי
כף כורכום טרי או כפית אבקה
2 כפות מיץ לימון  


כשעה לפני השינה, מומלץ לשתות שוב 500 מ"ל של מים עם חצי לימון סחוט. (כ-2 כפות מיץ לימון).