מצטערים, ההרשמה הסתיימה.

שילוב שמנים ארומתיים לנטילה פנימית בחיי היום יום. לימוד טכניקות בישול בסיסיות וכיצד להעשיר אותן עם תמציות ארומתיות. בסדנה נלמד: ✅את עקרונות הבישול עם שמנים אתרים טהורים ✅שילובים של מרכיבי תזונה ושמנים אתרים ✅איך בוחרים שמנים אתרים לסוגי מזונות, משקאות ומאפים שונים ✅נלמד על הביוכימיה של השמנים האתרים הטהורים ✅ונושאים מרתקים נוספים שיעניקו לך את חוויה ארומטית עוצמתית בקישור המצורף ניתן לראות טעימה מהסדנה, פרטים נוספים, מתי מתחילה הסדנה, היכן היא מתקיימת ועוד ועוד…


  • תאריך: 14/01/2021 19:00
  • מיקום אירוע מקוון

תיאור

סדנת בישול בריא באמצעות תמציות ארומתיות 

לטעימה מהסדנא הקש כאן

אורח החיים המודרני הרווי בסטרס וחשיפה למזהמים סביבתיים, לצד תזונה שאינה מיטבית והרגלי חיים לא מאוזנים הביא לעליה ניכרת בשכיחות קבוצת מחלות שהיום נכנסה לקטגוריה הנקראת מחלות אורח חיים.

מחלות אורח חיים הינו מושג חדש יחסית בעולם הרפואה.

מושג זה כולל אוסף של מחלות, ששכיחותן עולה ככל שהמדינות מתועשות יותר וככל שתוחלת החיים עולה.

מחלות אלה כוללות מחלות נוירודגנרטיביות דוגמת אלצהיימר ודימנציה, שבץ מוחי כמו גם דלקת פרקים, טרשת עורקים, אסטמה, סרטן, מחלת כבד כרונית או שחמת, מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), קוליטיס, תסמונת המעי הרגיז, סוכרת מסוג 2 , מחלות לב, יתר לחץ דם, תסמונת מטבולית, השמנת יתר, אי ספיקת כליות כרונית, אוסטאופורוזיס,  תסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOD), דיכאון, חרדה, הפרעות שינה ועוד.


גורם הנזק מס' 1 בכל מחלות אלו הוא עקה חימצונית אשר פוגעת בתאים וגורמת לנזק ולשינויים רקמתיים.


מחקרים מראים כי שינויים באורח החיים הכוללים שינויים תזונתיים (הורדת מזונות מהחי ומזון מעובד) ופעילות גופנית, הביאו לשינוי משמעותי בשכיחות מחלות אלו ובחומרתן.


עבור רובנו, קל לחשוב ולהבין כי מה שאנחנו אוכלים, זה מה שבונה אותנו.

עם זאת, זמינות המזון המעובד, בעולם המהיר והמתועש הביא אותנו לשכוח הרבה דברים שאנחנו יודעים ומרגישים.


מהות הסדנה

מהות הסדנה יהיו מזונותיך תרופותיך היא חזרה למקור של בישול בריא, להחזיר לגופנו את המפתחות לשליטה בבריאותו באמצעות תזונה בריאה ומאוזנת.


אנחנו חיים בעידן שהקצב שלו מהיר הרבה יותר ממה שהיה בעבר, ובין אם אנו עושים זאת מבחירה או מחוסר ברירה, כמות הזמן הפנוי שלנו לבלות במטבח או סביב בחירת המזונות שלנו הולכת ומצטמצמת.

עם זאת, מספר שינויים קלים בהרגלי התזונה שלנו עשויים להביא לשינוי משמעותי במצב הבריאות שלנו.

העידן המתועש והמהיר בו אנחנו חיים, הגביר את שכיחות המחלות מחד ומאידך, זמינות המידע והיכולת הטכנולוגית העלו את האמצעים הנגישים לפתרונן.

אחד מהכלים העוצמתיים העומדים לרשותנו הם תמציות ארומטיות המכונות גם שמנים ארומטיים.

אותן נגזרות ביוכימיות רוויות בנוגדי חמצון ובעלות טעם וריח ייחודיים.

תמציות אלו מרוכזות ביותר וכאשר מופקות בסטנדרט גבוה של ניקיון, מאפשרות שילוב גם בבישול בנטילה פנימית.

כמובן שיש להכיר את איכויות השמנים השונים בנטילה פנימית, מה מותר ומה אסור, ללמוד על כמויות, מיהולים, איזה שמנים יש למהול ובאיזה שמנים ניתן להשתמש בצורה ישירה.

התמציות הארומטיות של חברת דוטרה מאוד מרוכזות, ייחודיות מבחינת דרכי ההפקה ורמת הניקיון שלהם.

אולם, על מנת להשתמש בהם עלינו למהול אותם.


תוכנית המפגשים:

בסדרה ראשונית זו של 8 מפגשים, נלמד על התמציות הארומתיות הבסיסיות ועל שילובן בחיי היום יום שלנו בבניית ארוחות פשוטות ומזינות.

מיהול התמציות ושילובם בחיי היום יום ככלי עבודה יומיומי, הינו בטוח יותר, ומאפשר בצורה עדינה והדרגתית לשזור את נוגדי החימצון העוצמתיים האלה גם בתזונה שלנו, לצד תזונה בריאה ומאוזנת.


מפגש 1: ביוכימיה של שמני בישול, היכרות עם שמני בישול, מהם השמנים הטובים ביותר לבישול? תכונות ביוכימיות של שמני בישול.

מיהולים של שמנים ארומתיים, בשמני נשא.

סודות הוינגרייט המושלם ושילוב עם תמציות ארומתיות.


מפגש 2: סודות המרק - שלמות תזונתית בסיר אחד: לימוד בסיסי של הכנת מרקים שונים, הכנת צירים, הכנת מרקים, העשרת תיבול באמצעות שמנים ארומתיים.

מרק כתום, מרק וישיסואז, מרק ערמונים, מרק מינסטרונה


מפגש 3: טורטייה ומטבלים: הכנת טורטייה ביתית מכוסמת, אחד מהכלים הפשוטים והבריאים ביותר לארוחת בוקר או ערב בריאה ומשביעה ביותר. 

הכנת מטבלים: סלסה עגבניות וכוסברה, גואקמולי , טחינה,  ושינוי טעמים באמצעות שמנים ארומתיים.


מפגש 4: נפלאות האנטיפסטי והפוקצ'ה הביתית: ירקות קלויים מתובלים, שימוש בשמנים ארומתיים שונים לתיבול. הכנת פוקצ'ה ביתית, מקמח לבן, קמח מלא, קמח כוסמין, ומקמח דגנים ללא גלוטן….


מפגש 5: הכנת יוגורט ולבנה ביתיים עם חיידקים של דוטרה. חלק גדול מאיזון הגוף נעשה באמצעות הפלורה הפנימית שלנו. גם היא נפגעת מהמזהמים הסביבתיים ומי השתיה. תמיכה בפלורה הפנימית באמצעות יוגורט חי וביתי היא אחת הדרכים הטובות והיעילות לשמירה על פלורה זו.


מפגש 6: דים סאם:  דים סאם (בסינית: 點心, מילולית - נגיעות קטנות בלב) הוא שם לארוחה סינית המורכבת ממנות קטנות שמקורה בקנטון אך התפשטה בהדרגה לכל סין וכן למערב כאשר בדרך כלל כל אזור הוסיף למגוון המנות. במפגש זה נלמד להכין סוגי מילויים שונים, להשתמש בשמנים ארומתיים לאידוי ולתיבול רטבים.


מפגש 7: סודות המטבח ההודי: לימוד בישול הודי, סוגי תבלינים במטבח ההודי, בסיס הבישול ההודי, קארי ירקות, אלו גובי, צ'אנה מסאלה, פאלאק פאניר , שימוש בתמציות ארומתיות ויתרונות בריאותיים של הבישול ההודי.



מפגש 8 :אינטגרציה : הכנת תמציות שמנים ביתיות לתיבול והעשרה של תבשילים שונים: תמצית ים תיכונית, תמצית אסיאתית, תמצית מזרחית, תמצית הודית 


עלות הסדנה 720 ש"ח.

לחברי איגוד הסו-ג'וק הבינלאומי 20% הנחה.