מצטערים, ההרשמה הסתיימה.

בסדרת סדנאות הפתולוגיה על פי תרפיית הסו-ג'וק נעסוק בהבנת התהליכים המולקולרים והביוכימיים שעומדים בבסיס המחלה. במהלך כל סדנא ינותחו מצבים פתולוגים על פי רפואה מערבית ודרכי הריפוי המקובלות ברפואה המערבית עם נגיעה לתרגום הפתולוגיה התאית והרקמתית למושגי אבחון על פי שיטת הסו-ג'וק. המפגשים יחולקו לפי מערכות, כאשר כל סדנא תנסה להתמקד בפתולוגיות היותר נפוצות במערכת לצד פתולוגיות להן אין פיתרון יעיל המוצע ע"י המערכת הרפואית הממסדית.


  • תאריך: 22/10/2020 09:00
  • מיקום אירוע מקוון

תיאור

לימודי פתולוגיה ופתופיזיולוגיה – תוכנית הלימודים



תרפיית הסוגו'ק הינה אחת השיטות היעילות ביותר לטיפול בבעיות בגוף ובנפש. עם זאת מהות השיטה אינה מסתכמת בריפוי אלא בהעלאת המודעות (consciousness) וההבנה של הסדר הבסיסי בעולם כחלק מתהליך של צמיחה והתפתחות רוחנית.

ההבנה של הסדר הבסיסי שקיים בעולם (Triorigion order) והביטוי שלו בכל הסובב אותנו מאפשרת לנו התבוננות והבנה עמוקה ושורשית של התהליכים המתרחשים סביבנו. השיטה נפלאה לריפוי אבל גם להבנה של העולם הסובב אותנו מבחינה מולקולרית, חברתית ורוחנית.

אחד מיתרונותיה הגדולים של השיטה הוא שהיא משלבת חוכמה עתיקה שנאספה במשך עידנים מתרבויות שונות יחד עם לוגיקה מודרנית שתואמת את המערכת הרפואית הממסדית. התוצאות כידוע לכולנו הן מהירות ויעילות.

כשאנו עוסקים בריפוי כמטפלים ישנם מקרים בהם ישנה החלמה פלאית, מהירה ויעילה שלעיתים קשה להסבירה בעזרת ההיגיון הקונבנציונלי. השאלה הנשאלת היא כיצד אפשר להגביר את תדירות "הפלאים"  המתרחשים?

פרופ' פארק תמיד טען שהריפוי הטוב ביותר מתאפשר באמצעות הבנת המנגנונים העומדים מאחורי המחלה. הריפוי החזק ביותר הוא הריפוי התודעתי. ככל שהתודעה שלנו חזקה יותר ומבוססת יותר היא משליכה על היעילות והעוצמה של המחטים, הצבעים, הזרעים, המוקסות  או כל כלי טיפולי אחר בו אנו בוחרים להשתמש. אז כיצד מחזקים את התודעה?

דרך אחת היא כמובן התנסות בטיפולים, ככל שנטפל יותר נחווה יותר הצלחות והמודעות שלנו ליכולת השיטה תגבר. דרך נוספת היא עבודה רוחנית באמצעות שלושת המקורות, מדיטציית החיוך וטאי צ'י של החיוך (סאם ואן דונג). ההבנה וההתייחסות לכל תהליך סביבנו המתנהל על פי החוקים הבסיסיים של הסדר שקיים בעולם. כדאי ומומלץ כמטפלים בסו-ג'וק,  לענוד את משקפי שלושת המקורות ולהתבונן דרכם לעיתים תכופות, ואם אפשר אף לחיות ולנשום דרך שלושת המקורות.

בסדרת סדנאות הפתולוגיה על פי תרפיית הסו-ג'וק נעסוק בהבנת התהליכים המולקולרים והביוכימיים שעומדים בבסיס המחלה.  במהלך כל סדנא ינותחו מצבים פתולוגים על פי רפואה מערבית ודרכי הריפוי המקובלות ברפואה המערבית עם נגיעה לתרגום הפתולוגיה התאית והרקמתית למושגי אבחון על פי שיטת הסו-ג'וק.

המפגשים יחולקו לפי מערכות, כאשר כל סדנא תנסה להתמקד בפתולוגיות היותר נפוצות במערכת לצד פתולוגיות להן אין פיתרון יעיל המוצע ע"י המערכת הרפואית הממסדית.

 

דרישות הקורס:

מטרת הכשרת מטפלים בסו-ג'וק הינה הקניית כלים טיפולים במגוון בעיות נפוצות לצד פיתוח כלים לניתוח והבנה של מצבים פיזיולוגיים ופתולגיים בראיית הסו-ג'וק. מטפלי הסו-ג'וק אינם רופאים מערביים אבל נדרשת מהם הבנה בסיסית של האנטומיה הפיזיולוגיה והפתולוגיה הבסיסית שמתרחשת בגוף האדם. מטפלי הסו-ג'וק לומדים כיצד לאזן את הגוף באמצעות הפעלה של מערכות אוטורגולטוריות (מערכות ריפוי עצמי) בגוף האדם. הפעלת מערכות אלה מתבצעת באמצעות השפעה על מערכות מטהפיזיות (אנרגטיות) דוגמת מערכות השתקפות, מערכות זרימה (צ'אקרות ומרידיאנים), סו-ג'וק קי, ומערכות אנרגיה ספיראלית הנשלטות באמצעות דיקור שלושת המקורות.

ככל שנבין ונעמיק ברבדים האנטומיים, פיזיולוגיים ופתולגיים של תהליכי המחלה, נוכל לפתח ולהתחבר לתהליך הריפוי ברבדים שונים.

מטרת העשרת לימודי האנטומיה והפיזיולוגיה היא להעמיק לתוך שכבות אלה ולתת ביסוס עמוק יותר לתהליך הטיפולי.

בעידן זה של קידמה טכנולוגית ונגישות של מידע, יש פחות צורך לשנן ויותר להבין ולדעת כיצד להשתמש במאגרי מידע על מנת ללמוד על תהליכים.

למעשה כיוון שמדע הרפואה מתקדם במהירות, כל מי שאינו עוסק בתחום מאוד ספציפי אינו ער להתפתחויות האחרונות בתחום ברמה כזו שאדם ללא כל רקע שפותח תוכנת חיפוש באינטרנט יכול להיות יותר מעודכן.

בסיום הקורס, נצפה מהתלמידים לדעת לאפיין תהליכי מחלה ברמה האנרגטית תוך שימוש במאגרי מידע אינטרנטיים.

בחינה/עבודת סיום

במהלך הלימוד בסיום כל פרק  14מתוך  הפרקים של הפתולוגיה המערכתית יהיה מבחן מסכם המכיל 10 שאלות.

בסיום הקורס יערך מבחן רב ברירתי להפנמת החומר התיאורטי הנלמד, בהמשך למי שמעוניין, ינתן מבחן בית בו יוצגו מספר תיאורי מקרה רפואיים, על המטפל יהיה לתרגם את הבעיות הרפואיות לחוסר איזון אנרגטי ולהציע אסטרטגיה טיפולית.