כתף - כאבים בכתף עקב תאונת דרכים שאירעה לפני שנתיים. שנה א'
יש לי מטופל שעבר תאונה ונפגע בכתף. כניראה שהעצמות נדחסו מהמכה וחלק מהחומר בתוך העצם יצא החוצה. זה גורם לו לכאבים מאוד קשים. הפתרון של הרופאים זה ניתוח לניקוי המפרק ושאיבה של החומר שהתפזר ותיקון המפרק. הוא לא ממש רוצה לעבור ניתוח .

תשובתו של המורה דני זהבי:

הי לאונרדו. כדאי לשלב סוג'וקי וטיפול במפרק בהשתקפות. לכאבים אני מאמין שבהחלט אפשר לעזור. כדאי גם לקבל תמונת מצב ברורה יותר של הפגיעה במפרק, כי ישנם מצבים בהם בהחלט מומלץ לנתח, וגם שם הסוג'וק יכול לעזור הן בהכנה לניתוח והן בהחלמה ממנו. מתי הייתה התאונה? אוקי, זה שהתאונה הייתה לפני שנתיים חשוב לדעת.
 זה אומר שהפציעה עברה משלב הטרו לשלב הומו ועלינו עכשיו דווקא לחזק במקום את כוח ההטרו - זאת אומרת, מוקסות, צבע אדום וזרעים השייכים לאנ' ההטרו, כמו פלפל, עדש כתום או מאש. וזה גם אומר שבבעיות הומו לוקח בדרך כלל יותר זמן לטפל. הטיפולים שעשית טובים, תמשיך לעשות טיפולים דומים (תוך שינויים בסוגי ההשתקפויות) ואני מאמין שתראה שינויים בקרוב. בהצלחה!

פיענוח תוצאות ה- MRI ששלח התלמיד:

לפי זה יש דלקת בכתף .. וחשד לקרע קטן בלאברום.. אם יש קרע בלאברום זה בדרך כלל דורש ניתוח (לא משהו שמחלים מעצמו) . כמו כן יש עדות לקרע שהיה לפני שנים בגיד הסופראספינטוס (הסתיידות נוצרת לאחר קרע) 

תשובתי: תעבוד על השתקפות הכתף יותר:

1
. לצבוע את ההשתקפות באדום על מנת להניע את המפרק. כי יש בו הסתיידות. כי כמו שדני, אמר לך המצב עבר ממצב הטרו למצב הומו. ומצב הומו זה קור, התקבעות... וכו. וצריכים לחמם ולהניע.

2. מוקסה על השתקפות הכתף.

3. פלפל שחור או כל מה שדני הזכיר בהודעתו.

4. מוקסות בכליות זה מצויין. כמובן צבע אדום ושעועית אדומה.

5. לא קשה לשים מוקסה על השתקפות כתף בסטנדרטית.

6. בודאי שתוכל לעבוד על שאר הבעיות שיש לו. כגון גב תחתון וכבד שומני. בהצלחה.
אתה יודע למה טוב לעבוד על הכליות? כי, הכליות אחראיות על העצמות שלנו. לכן, צריכים לחזק ולחמם אותן.

7. תעבוד על הכבד כמו שעשית, כי הכבד אחראי על מפרקים ושרירים. גם מוקסה, צבע ירוק וחילבה.

8. לחזק מע' חיסון אז אתה כבר עובד על הכליות תעבוד גם על הטחול לצבוע בירוק ולשים מאש. מאחלת לך הצלחה.