1 דקות קריאה
מהו טיפול בסו-ג'וק?

"...גוף האדם הוא צורת חיים המהווה יקום זעיר ומאוזן היטב. מסיבה זו יש לגוף כל מה שצריך על מנת לשמר את החיים שבו ולשרוד בטבע כתופעה אינטגרלית ועצמאית..." (פרופ' פארק ג'יי וו).

בקוריאנית פירוש המילה "סו"- כף יד ו"ג'וֹק" - כף רגל.

שיטת הסו-ג'וק משלבת חוכמה עתיקה לצד הגיון מודרני. רבים כיום רואים אותה כ"טלפון חכם" של הרפואה המשלימה, פשוטה, יעילה ונותנת תוצאות כאן ועכשיו.

השיטה פותחה  בסוף שנות ה-80 על-ידי פרופסור למדעים מדרום קוריאה בשם פארק ג׳יי וו.

למעשה, שיטת הסו-ג'וק מחברת בין המדע הקלאסי של המערב ובין הידע שהצטבר על-ידי הרפואה המזרחית מן העידן העתיק.

השילוב מתבצע על פני כפות הידיים והרגליים.

 היעילות והפשטות של שיטת הסו-ג׳וק גרמו לתפוצתה המהירה במדינות שונות בכל העולם, כיום השיטה נלמדת ונחקרת במרכזים רפואיים ברחבי העולם.

על פי פילוסופיית הסו-ג'וק, גוף האדם הינו תופעה מושלמת ומאוזנת היטב והתפיסה היא שהוא מודל של יקום מוקטן. לפיכך כל הכוחות שפועלים באיזון היקום, פועלים גם בקרבו, אנחנו מיקרוקוסמוס בתוך מקרוקוסמוס. הבנת הכוחות הבסיסיים הפועלים בעולם מאפשרת לנו להבין את הכוחות הפועלים בקרבינו.

בשיטת הסו-ג'וק, על בסיס מערכות ההשתקפות הפזורות בגופנו, התפתחו טכניקות ריפוי נוספות המבוססות על איזון מערכות הזרימה האנרגטיות בגוף דוגמת הצ'אקרות ההודיות (צ'אקרה בסנקסריט = גלגל), המרידיאנים הסינים: (מרידיאן = קו או תעלה ליניארית) ומערכת זרימה ספיראלית (סו-ג'וק קי). הזרימה החזקה והמאוזנת ביותר היא הזרימה הספירלית הנמצאת בכל מקום בטבע ומאחדת את שתי הזרימות האחרות - גלגל וקו. הזרימה הספיראלית שורה גם בגופנו ואחראית על יצירת המבנים הבסיסיים דוגמת ה-DNA, האברונים התוך תאיים והאיברים השונים.

למעשה אותה אנרגיה זורמת בגופנו ויתרה מזאת, חוסר איזון בין בריאות וחולי מתבטא בשינויים באותן זרימות.


אנו בנויים מגוף פיזי מוכר אשר נחקר ואופיין במאות האחרונות מבחינה אנטומית ופיזיולוגית ע"י מכשירים מיוחדים שפותחו בצורה מדעית למדידת תדרים ואיכויות מסויימות. אולם במקביל אליו מתקיים גוף אנרגטי אשר מורכב מתהודות אנרגטיות וממערכות זרימה מטפיזיות המוזנות הן מבחוץ והן מבפנים. למעשה מערכות אלה, למרות שאינן נראות, הינן הרבה יותר מורכבות, רגישות ומתוחכמות מאשר המערכות הפיזיולוגיות.

כאשר נוצר מצב מחלה בגוף הפיזי, בגוף האנרגטי מסתמנת מעין חסימה בזרימה או מעין "פקק תנועה" באותה צנרת אנרגטית. פתיחת "פקק התנועה" יכולה להתבצע ע"י גירוי פיזי של השתקפות הנקודה החסומה במערכת האנרגטית (בריפוי על פי השתקפות), ע"י המרצת הזרימה האנרגטית בצורה פיזית על פני הגוף או ע"י הזרמה על פני מערכות ההשתקפות בידיים וברגליים.

ברמות מתקדמות יותר הסו-ג'וק אינה רק דרך טיפול, אלא דרך להבין את החוקים הבסיסיים של החיים כחלק מתהליך של צמיחה והתפתחות רוחנית.