1 דקות קריאה
סו-ג'וק - טיפול בעיסוי

שיטות העיסוי המוכרות צמחו מתרבויות מסורתיות דוגמת מצריים העתיקה, יוון, שבדיה, סין והודו.
תרבויות אלה סיפקו מתודות ושיטות עיסוי מגוונות האוצרות בתוכן פילוסופיות ואמונות לגבי תועלתן הן בהיבט הרפואי והן בהבט הנפשי.

בשיטת הסו-ג'וק, גוף האדם משתקף על כפות הידיים, אזורים בגוף בהם מתבטא כאב או קושי, יתבטאו כנקודות רגישות על כפות הידיים.
אי לכך ניתן לאבחן נזקים או פגיעות באיבר מסוים בגוף בהשתקפות בכף היד ו/הרגל. ובאמצעות גירוי של עיסוי של אותן נקודות להקל משמעותית עד ריפוי מלא של הפגיעה.
תהליך העיסוי בסו ג'וק הינו חשוב ומניב תוצאות מהירות. במיוחד מפני שהוא בר ביצוע על ידי כל אדם בעזרת כפות ידיו, כפי שיעד פרופ' פארק את הסו-ג'וק  - לכולם.
כל אדם שמרגיש כאב יכול לעסות את איזור ההשתקפות של האיבר על גבי כפות הידיים ולהרגיש הקלה מידית.
ניתן להיעזר בשמני עיסוי ארומותרפיים או בעזרת אביזרי עיסוי כגון טבעות, כדורים וכו..
אך אין זה הכרחי, כאמור העיסוי מתבצע על שרירים ורקמות בכפות הידיים והרגלים גם באמצעות טכניקות מגע פשוטות כגון הפעלת לחץ בנקודות מרכזיות, ליטוף לאורך שרירים, חיכוך וכדומה. 
 

סוגי עיסוי שונים:
מקומי על פי השתקפות סטנדרטית, יוגה וחרק, באמצעות האצבעות, מקל עיסוי או כדור עיסוי ואמצעים נוספים.

יש להשתמש באצבע המורה או באגודל ולחקור ביסודיות את שני הצדדים של כפות הידיים והרגליים. יתכן שיתגלו אזורים כואבים, אזורים נוקשים ועוויות של השרירים. אלו הן אזהרות של הגוף על הפרעות. אזורים כאלה יש לעסות היטב באמצעות האצבעות עד שחשים תחושה של חום והכאב והקושי נעלמים.

אם ידוע מהו האיבר המוחלש או החולה, יש לעסות את אזור ההשתקפות שלו ביתר תשומת לב.

זכרו שקצות אצבעות הידיים והרגליים כמו גם הציפורנים עצמן, הן נקודות יעילות במיוחד לעיסוי. חלקים אלה הם ההשתקפות של המוח. מעבר לכך, כל הגוף משתקף בהם כמיני מערכות השתקפות. לכן יש לעסות עד שתחושה של חום מופיעה ונשארת. לתהליך זה יש השפעה מיטיבה על כל הגוף.

במקרים של מחלות כרוניות חמורות המשפיעות על מערכות ואברים רבים או על אזורים גדולים בגוף, יש להתייעץ עם מטפלי סו ג'וק מקצועיים. הם יכולים להעניק טיפול מטהפיזי, לאזן את האנרגיות של הגוף ולהשתמש בכלים נוספים של השיטה, שדורשים הכשרה מקצועית ארוכה. זה יהפוך את הטיפול ליעיל ביותר ויקצר את משכו.

עיסוי עם מקל אבחון

לאחר מיקום הנקודה יש ללחוץ עליה בעוצמה מספיקה בעזרת מקל האבחון (ניתן להשתמש בכל כלי אחר, בתנאי שהוא אינו חד: גפרור, עט כדורי ואפילו ציפורן) לאחר שנמצאה הנקודה הכואבת, יש להניח עליה את המקל ולהמשיך לעסות את האזור במעגלים לכוון השעון ונגד כוון השעון, תוך כדי הפעלת לחץ קצת יותר חזק על הנקודה. אפשר להשתמש בטכניקה של ויברציה בנקודה על מנת להגביר את הגירוי.

יש להמשיך לעסות את הנקודה עד שהכאב הנותר נעלם ובמקומו מופיעה תחושה של חום. בשלב זה ניתן להפסיק את הטיפול כיוון שייתכן שהתופעות האקוטיות של המחלה נעלמו כולן.

אם נמצאו כמה נקודות של כאב אקוטי באזור ההשתקפות, יש לטפל בכולן אחת אחרי השניה, באמצעות השיטה שתוארה להלן.

לטיפול במחלה כרונית יש צורך ביותר מטיפול אחד. את הנקודות שנמצאו יש לעסות בעוצמה למשך שלוש עד חמש דקות, כל 3 עד 4 שעות, עד שהמצב משתפר. עיסוי חוזר בנקודות ההשתקפות משפר את המצב במהירות רבה. המאמצים אינם לשווא: במהרה ניתן לחוש שינוי נפלא בבריאות.