2 דקות קריאה
טיפולי סוג'וק במחלות ילדים


טיפולי סוג'וק בתינוקות וילדים

מאת ד"ר זוהר יגיל

לטיפול במחלות של תינוקות וילדים בשיטת הסו-ג'וק ניתן להתייחס מכמה כיוונים.

אם נתבונן מבחינה אנרגטית, פרופ' פארק, מפתח שיטת הסו-ג'וק הסביר שכיוון שתקופת הילדות הינה תקופת רוח בחייו של האדם, סביר להניח שכל מחלה המתפתחת בתינוק-ילד היא הפרעה בזרימה של אנרגיית הרוח.

בואו ננסה להסתכל מנקודת ראותו של פרופ' פארק על מחלות ילדות נפוצות ונוכל לזהות את הגורמים המפריעים. משם מאוד קל להשפיע.

אחת מהתופעות הנפוצות ביותר בילודים הינה צהבת של הילוד,  בגוף התינוק יש עדיין המוגלובין מההזנה שקיבל מאימו והכבד מתקשה בפירוק ההמוגלובין, התוצאה הינה צהבת של הילוד.

 חשיפה לשמש לצד גירוי השתקפות הכבד של האם, עבודה ב-6 קי או בשלושת המקורות על האמא לרוב פותרות את הבעיה במהירות. העבודה על האמא במקרה של הפרעה אצל היילוד היא שוב דרך נהדרת להבין איך הסו-ג'וק עובד....(איור 1)

עיקרון הרזוננס, התהודה או ההשראה הוא עיקרון מוכר מתחום הפיזיקה וכיום עם מכניקת הקוונטים התפתח הנושא ל-Quantum Entanglement או בעברית שזירה קוונטית. במילים אחרות ופשוטות יותר אם שני חלקיקים נוצרו יחד ונרחיק אותם אחד מהשני, ברגע שנשפיע על אחד, גם השני יושפע....

הטיפול באימהות וגם באבות מאוד יעיל לטיפול בתינוקות וילדים. מומלץ שההורה יחשוב על הילד שלו, מחייך כמובן בשביל להיות במצב ניוטרו וכדי להדהד עבורו....

הבעיה השנייה הנפוצה בה נתקלים בטיפול בילודים הינה מערכת העיכול המתפתחת, מערכת העיכול מתחילה לעבוד ולקבל מזון רק אחרי הלידה, עד כה ההזנה הייתה דרך חבל הטבור ( לכן נקודת הטבור תמיד תהיה מרכז אנרגטי חשוב להשפעה על כל הגוף, דרך אגב....) וכעת מערכת העיכול צריכה ללמוד להתנסות. מה הן התופעות? עצירויות, כאבים, ומצד שני ריפלוקס ו-GERD (איור מס' 2)

גם כאן הטיפול בסו-ג'וק מאוד יעיל, כמובן שגירוי נקודות ההשתקפות, עיסוי, במיוחד בהשתקפות חרק גדול באמצעות שמנים (שקדים, זרעי ענבים עם טיפת קמומיל עליו נרחיב בהמשך) נמצא יעיל ביותר לכל הבעיות ההתפתחותיות כולל מערכת העיכול, מערכת החיסון, מערכת התנועה ומערכת הנשימה איור מס' 3.


איך עובדים? פשוט מעסים, מגהצים הלוך וחזור, מעסים בתנועה של פתיחת עלי כותרת של פרח או מניפה, לשים קצת בעדינות ומותחים את הגפה לפתיחת כל התעלות האורכיות אותן אנחנו מכירים מה-Sam Won Gong  והסו-ג'וק קי.

אז איפה פה הרוח?

ב-GERD ללא כל ספק נכנסת רוח של כיס מרה לתוך הקיבה ומפריעה לה לעבוד, הקיבה צריכה לחות, והרוח מפריעה אינה יציבה וגורמת לתנועה הפוכה.... מה הטיפול? הורדת רוח וחיזוק לחות במרידיאן כיס מרה K ומרידיאן הקיבה C.

איך נוודא שהרוח שם? אם התופעה מתגברת בנסיעה....או בתנועה....

ומה לגבי עצירויות? מעבר לעיסוי (שמניסיון עובד בצורה מהירה ומידית....), גם כאן יש הפרעת רוח, הפעם הרוח חסרה.... היכן? בחלקים האחרונים של המערכת במקום שיש יותר מידי אנרגיית הומו, המעי הגס, בגלל ההומו יש נטייה לשלשולים לעיתים (לחות), או עצירויות (יובש), וכאבים (קור) אל נתבלבל.... הלחות היא האמא של היובש ולא ההפך ממנו אלא מזינה אותו, ככה זה ב-6 קי....כמו בטבע.

אז הרוח החסרה מאפשרת ללחות וליובש להשתלט, זה עושה הגיון. מה יהיה הטיפול? חיזוק רוח כמובן במעי הגס.


בעיה נוספת שקשורה הינה חוסר שקט, רגישות לרעש למגע, מי המועמד הפעם?

שוב כיס המרה.... הפעם הוא עושה יד אחת עם בן זוגו הארוך החוט שדרה, חוסר בהומו (כבד-מוח) גורם להתפרצויות הטרו.... צביעה בכחול של המרידיאן הארוך K-J הינה תרופת פלא לחוסר שקט, נדודי שינה והתפרצויות עצבים. (איור מס' 4).

במקביל כמובן, אנחנו רוצים לדאוג גם לטפל בגורם ולא רק בתסמין. הגורם במקרה זה ולאורך חלק גדול מהתפתחות הילד זה חולשה.... חולשה של מי?

מי אחראי על התפתחות, צמיחה ועל השרירים? 

הכבד כמובן, כבד חזק מאפשר צמיחה, התפתחות וגדילה וכבד עמוס מתקשה ואז מתחילות כל מיני תופעות.

ניתן כמובן לחזק מרידיאן ארוך כבד-מוח L-I שוודאי ישמח לדחיפה בתקופה זו של התפתחות וצמיחה של מערכת העצבים והשרירים הכפופים לה.

ומה לגבי מערכת החיסון?

מערכת החיסון במהלך ההתפתחות העוברית יושבת בכבד.....ולאחר הלידה צריכה להתחיל לעבוד! ההליך החיסוני הינו הליך טבעי, כל אחד בהתאם לקונסטיטוציה שלו צריך להתמודד ובסבלנות ביחד עם כלים של הכלה, הפחתת מתחים, אהבה ותזונה נכונה המאפשרים בנייה נכונה של מערכת החיסון.

דיכוי דלקות באמצעות תרופות מאיטה את תהליך ההתחסנות וההתפתחות הטבעית של מערכת חיסון מגוונת וחזקה. יש לזכור שתרופות ואנטיביוטיקה אינן מילים גסות, אבל פרט לטיפול במצבים אקוטיים אינן הכרחיות בכל מקרה של חום ודלקת. הדלקת הינה הדרך של הגוף לתחזוקה רקמתית ולהתפתחות מערכת החיסון. ברור הוא שכאשר החום גבוה מידי ומפריע לתפקוד הילד (מצב רוח לא טוב, פרכוסים, טישטוש) יש להורידו וזה לרוב יכול להתבצע ע"י "קירור ראשי החרק" בצבע כחול או בטבילה במי קרח. צביעת מרידיאני החום והלהט המעי הדק וחוט השדרה בכחול (איור מס' 5).

 


ומה לגבי פריחות למינהן? מה עם אותה תופעה המכונה אטופיק דרמטיטיס או במילים אחרות דלקת עור שאיננו יודעים למה....

גם במקרה הזה מדובר בהפרעת רוח.... שוב מאזן בין כיס המרה לכבד.

כמובן שהביטוי יוצא דרך המעי הגס.

הטיפול יהיה חיזוק הכבד, הרגעת כיס המרה וחוט השדרה. ניתן לפעמים לחזק או להחליש את המעי הגס בהתאם לתסמינים (עצירויות, יבלות ויראליות) ובהתאם לצורת הטיפול, הטיפול שונה אם מפזרים את כל מרידיאן המעי הגס או מורידים לו את היובש ומחזקים את החום למשל....

ומה עם אותן יבלות ויראליות?

יבלות ויראליות דורשות שוב התמיינות והכוונה של מערכת חיסון, הטחול אחראי על מערכת החיסון ולכן יש לגרותו, במקביל במרידיאן המעי הגס מורידים יובש ומחזקים חום, מי שמכיר שלושת המקורות מחזקים הטרו וניוטרו ומורידים הומו של מערכת החיסון וקדימה, יצאנו לדרך.

אז אם במערכת חיסון עסקינן, הגענו לגולת הכותרת, הטיפול במחלות חורף.

אז פרט להשתלמות שנוציא בע"ה ב 14.11.19 שתיתן איזה הסבר מיקרוביולוגי על נגיפים וחיידקים וכיצד להתגונן מהם בסו-ג'וק, בואו נבין רגע מי הם המעורבים בפרשה.

בראש ובראשונה הטחול כאיבר לימפואידי עיקרי שתפקידו התמיינות מערכת החיסון, מיד לגרות אותו (איור מס' 6) זרעי מאש וצבע ירוק הינם נפלאים.

שנית, הש.ג. השקדים, את השקדים ניתן לגרות באמצעות צבע, או זרעים, אני אישית מעדיף זרעי פלפל, כאשר השקדים מוגדלים ונפוחים גם צבע כחול וכוסמת מצויינים. יש לזכור שרוב המרעין בישין מגיעים דרך דרכי הנשימה והגרון ולכן יתקילו את הש.ג. ולכן יש לפתוח שם את החסימה.

שקדים נפוחים עשויים להפריע לבליעה ויש לקררם באמצעות גירוי וצבע כחול.

משם אנחנו נתקדם במורד דרכי הנשימה נחפש איפה רגיש, נשאל את הגרון מה שלומו (איור מס' 7) כמו גם אזורים במורד קנה הנשימה עד לריאות.

את הלב כדאי לחזק במצבי חולשה כיוון שמזרים את הדם ועימו את מערכת החיסון. כמו גם סותר את ההתקררות בהכניסו חום ושמחת חיים.

 אז מה נשאר לנו? הזרמה אנרגטית כללית באמצעות נקודות אנרגיה ועבודה על הכליות.

הכליות הינן תמצית החיוניות, הן גם מאוד נפגעות מקור ולא מצליחות לאז את החום בגופנו כתוצאה מכך. חיזוק והפעלת הכליות ימריץ תהליך התמיינות ספונטנית של מח העצם (הכליות אחראיות על עצמות), יצירת דם (אריטאופואטין) כמו גם חיזוק החיוניות ושחרור טראומות ופחדים שלא יקפיאו אותנו.... (איור 8)

כעת נעבור לחרק גדול, כבר דיברנו על כמה שהוא מופלא, לאורך החרק הגדול אפשר לעשות עבודה נהדרת של עיסוי, כמו גם מתיחה של תעלות הסו-ג'וק קי. באזור בית השחי 2 אצבעות מתחת עצם הבריח ולכיוון החזה אפשר למצוא את תחילת מרידיאן הריאות, כדאי להתחיל לעסות אותו ומשם להתקדם הלאה במערכת החרק. עיסוי מרידיאן הריאות הסיני הינו יעיל ביותר לכל מחלות הילדות, אל נשכח שהנשימה היא הבסיס לכל תופעת החיים.

את מרידיאן הריאות ניתן לחזק בהשתקפות באמצעות עיסוי, צבע או מגנט.

ומה לגבי פוליפים?

ובכן, פוליפים זה מעניין. מעין סיפור של ביצה ותרנגולת שהוא מאוד מעיק. יכול להפריע לנשימה, לדיבור ואפילו לשינה ולגדילה.

אז מה עושים?

השתקפויות, צבע ירוק, כוסמת. חרק גדול, עיסוי.

כמובן שגם הטחול שאחראי על הלחות התקועה צריך לקבל התייחסות ודגש מיוחד יש לשים על הכליות.

במצבים של פוליפים ונזלת כרונית כל השנה, הגוף כל הזמן בתחושת קור.....והפיצוי שלו ע"י הפרשת לחות כדי שסבא ידכא את הנכד...... אבל אם נטפל בקור (כליות) אז אולי הנכד ירגיע קצת והגוף יפסיק להפעיל את הסבא...(לחות)

למיטבי טיפול מומלץ להוריד לחות ולחזק רוח במרידיאן הריאות (A) והטחול וגם בכבד כדי שיעזור לפנות את הלחות מהגוף....

למשתמשים בתת מבנה 6 קי ILL  :מוח-אברי חוש-אף – הורדת לחות חיזוק רוח

ישנן מצבים שבכלל הפוליפ נגרם מנזלת שהצטברה בגלל חסימה בתעלה האוסטכיאלית.... שם נצטרך לגרות את האזורים מצידי האף ובין האף לאוזן (ירוק בתמונה) כמו גם להשתמש בתת מבנה 6 קי ILED הורדת לחות וחיזוק רוח לפינוי הלחות מהאוזן התיכונה והתעלה האוסטכיאלית.


פרוטוקולים אלו נוסו על עשרות מטופלים או אימהותיהן ופעמים רבות נמנע ניתוח כי הבעיה נפתרה מעצמה.

גם כאן במקרה הפוליפים, חוסר רוח ועודף לחות...

ואחרון חביב, הרטבות לילה,

תופעה פשוטה ולה פנים רבות, ותנחשו מה?

שוב הרוח מככבת?

ישאל אדם שאלת תם, מה הקשר בין שלפוחית השתן, צ'אקרת הקור והרוח?

אז התשובה נמצאת בזמן ההרטבה... מרידיאן כיס המרה עובד 23:00-01:00, והכבד 01:00-03:00.

אם כך, אנחנו מבינים מדוע עודף רוח תזרז הרטבת לילה.

סיבה שניה, שלפוחית השתן היא האמא של כיס המרה.... ויש עיניין ידוע של הזנה הפוכה.

אז כן, הרטבת לילה יש לה גורמים שונים.

יתכנו מצבים של שלפוחית חלשה בעקבות סיבות מולדות, ישנן ילדים שמעולם לא נגמלו ויכולים להגיע אפילו לבגרות ולצבא.... ישנה שלפוחית חלשה בעקבות טראומות.

בשיטת הסו-ג'וק נסגור את כל הפינות...

נתחיל בהשתקפות בחיזוק השלפוחית ושימוש בזרע כיווני שיעלה את האנרגיה כלפי מעלה (איור מס' 10)


נמשיך בטיפול בחיזוק צ'אקרת הקור וטיפול נגד פחדים.

הפחד מחליש את השלפוחית, וזוהי תופעה מוכרת.

לאיזון וחיזוק, נחזק את צ'אקרת הלהט....מכירים את ההורמון ADH שמופרש מבלוטת יותרת המוח, זהו הורמון נפלא שעוזר לטיפול בהרטבות לילה. ניתן לגרות את הבלוטה באמצעות זרעי עדש כתום או פשוט לחזק את הצאקרה באמצעות מגנט צפון או מחטים.

נסכם בדיאגרמה של פרופ' פארק על מחלות ילדות, רק לשם השראה ופתח להמשך....