1 דקות קריאה
על מה מבוססת שיטת הסו-ג'וק?

על מה מבוססת שיטת הסו-ג'וק?

גוף האדם הוא צורת חיים המהווה יקום זעיר ומאוזן היטב. מסיבה זו יש לגוף כל מה שצריך על מנת לשמר את החיים שבו ולשרוד בטבע כתופעה אינטגרלית ועצמאית.

בשיטת הסו-ג'וק אנו מפעילים את מערכות הריפוי העצמיות של הגוף. בגוף האדם מתקיימות אינספור מערכות אוטו-רגולציה (מערכות בקרה עצמית) החל מרמת התא הבודד, דרך רקמות ואיברים ועד לרמת הגוף השלם. למעשה כל הקיום שלנו מותנה באותן מערכות בקרה אשר פועלות ללא הרף לשמירת האיזון התפקודי.

ניקח את הלב שלנו, רק לשם המחשה. משאבה קטנה זאת מזרימה כ-8000 ליטר דם ביממה במשך כל יום מימי חיינו. ולמרות העבודה שלא נעצרת לשנייה (שהרי אין ללב אפשרות לקחת הפסקה או לצאת ליום טיפול...), ברמה הרקמתית והתאית מתבצעת תחזוקה שוטפת אשר מאפשרת לו לפעול בצורה כזו בכל ימי חיינו.

שיטת הסו-ג'וק משתמשת בנקודות גירוי (סטימולציה) בכפות הידיים והרגליים על מנת להפעיל את מנגנוני הבקרה העצמית של הגוף ובאמצעותם להביאו לאיזון מחדש.

ואולם מהות השיטה אינה מסתכמת אך ורק בריפוי אלא משלבת את התפתחות התודעה (consciousness) וההבנה של הסדר הבסיסי בעולם כחלק מתהליך של צמיחה והתפתחות רוחנית.

ההבנה של הסדר הבסיסי שקיים בעולם והביטוי שלו בכל הסובב אותנו מאפשרת לנו התבוננות והבנה עמוקה ושורשית של התהליכים השונים בחיינו. השיטה נפלאה לריפוי אבל גם להבנה מורכבת, אחרת, של העולם הסובב אותנו מבחינה מולקולארית, חברתית ורוחנית.