1 דקות קריאה
אומנות התנועה על פי שלושת המקורות - הסאם ואן דונג

סו-ג'וק היא דרך חיים. מעבר להיותה שיטת ריפוי עוצמתית, זמינה ופרקטית, זוהי גם דרך מופלאה ויעילה להעצמה אישית והתפתחות רוחנית. 

במהלך שנות הלימוד להכשרת מטפלים, אנחנו לומדים מספר טכניקות שימושיות ויעילות בדגש על ריפוי ועל המקצוע הטיפולי. כחלק מהתהליך הלימודי, ההיכרות עם שפות התכנות השונות ועם עולם הריפוי רב המימדים והרבדים לוקחת זמן והתמדה. 

המציאות הרב מימדית של הקיום קצת קשה להכלה ע"י בן אנוש ולכן יש לחלק אותה למקטעים אותם ניתן לעכל ובהם ניתן להשתמש כחלק מריפוי והבנת הפאזל המופלא והאינסופי הזה שנקרא ההוויה. 

רובד שלם ומופלא של חיבור למהות הקיום נמצא בתנועה הספיראלית. הן ברמה הבסיסית ביותר של פתיחת זרימה אבל גם ברמה מעמיקה יותר של התכונה הזו ומשמעותה בקיום האנושי והקוסמי. 

בקצרה, הגוף שלנו בנוי בצורה ספיראלית, החל מרמת ה-DNA, אברונים תוך תאיים, אברים ומערכות תפקודיות, המבנה הספיראלי נמצא בכל. לכן, אך הגיוני הוא, שפתיחה של זרימה ספיראלית תקינה, מביאה פעמים רבות לתהליך ספונטני של ריפוי. 

אבל, הפלא, כמו בטכניקות מרפא שונות שפיתח פרופ' פארק, הוא שוב המהירות, הפשטות והדיוק של האפקט המרפא. 

תרפיית הפיתול, Twist therapy מבוססת על מציאת כיוון פיתולי מרפא, במקום הנכון, הגוף רפוי יותר ונינוח יותר ומתחיל תהליך ריפוי ספונטני, מהיר וייחודי.



הריפוי אינו מסתכם במתן גירויים להחלמה, לאחר היווצרות תסמינים.... 

אמר החכם הסיני, ואן פינג, במאה ה-8 לספירה:

 מתן תרופות למחלות שכבר התפתחו ודיכויו של מרד שכבר פרץדומה להתנהגותם של אותם אנשים שמתחילים לחפור באר לאחר שחשו צימאון ולאותם אנשים שהחלו ליצוק כלי נשק לאחר שנכנסו לקרב..." 


רוב המחלות הכרוניות מתפתחות מתחת לפני השטח וכאשר מופיעים תסמינים, זה לאחר תקופת "דגירה" והתפתחות של גורמי המחלה. מכאן יש מקום לרפואה מונעת, פתרון הבעיות לפני התהוותן ברמה הפיזית. תרגול יומיומי של תנועה ספיראלית יכול בהחלט לענות על צורך זה.

על פי שלושת המקורות העצמי המוכר לנו כמורכב מגוף, נפש, נשמה וחיים, נתון למעשה תחת השפעת מימדי המרחב והזמן. התנועה היא זו שמחברת מרחב וזמן.

.


משמעות השם סאם ואן דונג היא התנועה על פי שלושת המקורות. מדובר בשיטה של תנועה המשלבת בתוכה את פילוסופיית שלושת המקורות ומטרתה מיזוג הרמוני של גוף נפש חיים ונשמה ובאמצעות ההרמוניה הזו להשפיע על כל תחומי החיים. 

ברמה הגופנית, שמירה על תפקוד מערכתי, תרגול קבוע של סאם ואן דונג מביא לשיפור משמעותי בתפקוד מערכת הנשימה והמערכת הקרדיוווסקולרית, שומר על גמישות המפרקים ועל יציבה נכונה ונוחה. 

מבחינת מערכת העצבים המרכזית, תרגול קבוע של סאם ואן דונג נמצא יעיל בשיפור טווח ויכולת התנועה לחולי פרקינסון וטרשת נפוצה. 

מבחינה מטבולית, תרגול סאם ואן דונג נמצא יעיל להורדת רמות הסוכר ואיזון ל"ד , שיפור איכות שינה ואפילו הורדה במשקל. הסאם ואן דונג אינה רק תרפיה של תנועה, אלא מחברת את הגוף והנפש, הנשמה והחיים.


תרגול הסאם ואן דונג הינו למעשה מדיטציה בתנועה, השקטת הרעש החיצוני מאפשרת חיבור לרבדים עמוקים יותר של העצמי. כמו כל אחת מהשיטות שפיתח פרופ' פארק, היא מאוד יעילה והחיבור מושג מאוד מהר ובצורה מאוד מתגמלת. 

ההרמוניה של התנועה, על פי סדר שלושת המקורות, מאפשרת בכל פעם מחדש לחוות את חווית הבריאה.... ההרמוניה עם הבריאה, מאפשרת לחוות חיבורים חדשים ומעניינים לקיים סביבנו. 

מומלץ בחום לכל אדם, בכל גיל.


 בחודש מרץ 2022, נתחיל בסדנאות הקמה של אומנות התנועה הספיראלית, הסאם ואן דונג. ברחבי הארץ.

הסדנאות יכללו 12 מפגשים של שעתיים או שני סופי שבוע מרוכזים. 

במהלך הסדנאות ילמדו המתרגלים את פילוסופיית שלושת המקורות,  תרגילי מתיחה ונשימה – Sam Won Gong, תרגילי התעמלות ספיראלית, סאם ואן דונג של הפיהוק ותחילת הצעד הראשון בסאם ואן דונג.

 בנוסף, המתרגלים יעברו השתלמות במדיטציית החיוך ובנשימה מחייכת.

 סדנת ההקמה נותנת כלים מעשיים לתרגול יומיומי כמו גם מתן הנחיות ושעורי בית למטופלים. 

כרגע אנחנו מתכננים את הסדנה בצורה פרונטלית, יש משמעות ודגש רב לדיוק התנועות, והרוח של תרגול הסאם ואן דונג. הסדנאות יתקיימו ברחבי הארץ, צפון, דרום ומרכז, קבוצות יפתחו על בסיס מינימום משתתפים. 

לאחר סדנת ההקמה, נעבור לתרגול קבוצתי  קבוע מדי שבוע, אליו יוזמנו התלמידים.