4 דקות קריאה
מפגש עם הניוטרו: מה בין עץ הדעת, עץ החיים, סר אייזיק ניוטון ושזירה קוונטית? מאמר ראשון בסדרה

האור יכול להתנהג כגל וכחלקיק. זהו הבסיס למכניקת הקוונטים. 

אולם, בכל הנסיונות המדעיים הוא מתנהג או כגל או כחלקיק. 

העולם מתקשה להכיל את האינפורמציה הזו במערכת מדידה אחת. 

הפיזיקה הניוטונית ,קבעה את שלושת חוקי המכניקה המתארים את התנהגות הגוף בתנועה והכוחות הפועלים עליו. החוקים הללו מתקיימים לא רק ברמה הפיזית. אלא גם ברמה מטהפיזית. 

החוקים של ניוטון יכולים בהחלט לתאר את הכוחות הבסיסיים המשפיעים על קיומנו בגוף, בנפש, בחיים ואפילו, בנשמה.

 מאידך, בתחילת המאה ה-20 פותחה מכניקת הקוונטים, שמתארת פיזיקה שונה, פתוחה יותר ואפילו אינסופית בגישתה. על פי מכניקת הקוונטים  חלקיקים בעולם הזה נמצאים בכמה מקומות בו-זמנית, מנקודת המבט הנויטונית אין להם מיקום מוגדר אלא רק התפלגות של מיקום. זה עולם שבו רק אם אנחנו מודדים משהו הוא פתאום בוחר לקרות, או "קורס" לקרות, דהיינו מתהווה למציאות אחת מקובעת. לכאורה נדמה שהוא לא קשור בכלל לעולם שאנחנו חווים. ובכל זאת, שני העולמות הללו מתחברים.

 הפיזיקה הזו מחברת את עולם החומר הפיזי והמדיד לעולם המטהפיזי ואותנו מחשיבת הומו-הטרו לחשיבה של ניוטרו שמאפשרת את הריפוי העוצמתי והמדוייק ביותר. 

הפיזיקה הזו מאפשר לנו לצאת בביטחון מחווית חמשת החושים ולהתמודד מתוך סקרנות ופליאה עם העולם הרב חושי שבו אנחנו חיים. 

מנעד החושים שלנו אינו מספיק לתאר את העולם הקיים והנחווה. 

ייצורים שונים בממלכת החיי מצויידים במערכות חושים שונות ועל כן מסוגלים לקלוט אספקטים שונים של  המציאות, אם נשתמש במנעד התדרים של בעלי חיים וחרקים שונים המתקיימים בעולמנו נוכל למפות אספקטים נוספים של העולם, אליהם אנחנו לא מודעים כיוון שאינם ניתנים לתחושה וכימות בצורה מודעת. 

אבל אנחנו כבני אדם, מסוגלים לקלוט אינפורמציה בצורה הרבה יותר משמעותית בחוויה הרב חושית שלנו. כן, אנחנו יצורים רב חושיים... החוויה הרב חושית היא ניוטרו, היא הדרך המופלאה והטבעית להתחבר לתהליך הבריאה ולהוויתה. החוויה הרב חושית מציגה פרשנות שונה ומעניינת לאכילת תפוח עץ הדעת טוב ורע.... 

אם נלך רגע לסיפור גן עדן...ספר בראשית פרק ב' פסוק ט':

 "וַיַּצְמַ֞ח יְהוָ֤ה אֱלֹהִים֙ מִן־הָ֣אֲדָמָ֔ה כָּל־עֵ֛ץ נֶחְמָ֥ד לְמַרְאֶ֖ה וְט֣וֹב לְמַֽאֲכָ֑ל וְעֵ֤ץ הַֽחַיִּים֙ בְּת֣וֹךְ הַגָּ֔ן וְעֵ֕ץ הַדַּ֖עַת ט֥וֹב וָרָֽע׃" 

אז בסיפור המוכר, חווה התפתתה לאכול מהתפוח ונתנה ממנו לבעלה... הנחש גם קשור לסיפור, שימו אותו רגע בצד.... הוא עוד יחזור לסיפור שלנו מזווית לא צפוייה.... 

אז לרגע, אני רוצה להציג נקודת ראות קצת שונה.... נקודת מבט מכיוון שלושת המקורות. 

אם יש טוב ורע, כיוון שהם הפכים, הם הומו והטרו והטרו והומו.... הם כל הזמן מתחלפים כמו חלקיקים קוונטים והם חלק מאותו שלם....הם שזורים... ובסיפור אחר נספר לכם איך זה קשור לקארמה... אבל קארמה כן קשורה גם לניוטון וחוקיו וגם לשזירה הקוונטית....תתפלאו ותחייכו.... 

אז בסיפור שלנו טוב ורע הומו והטרו ועץ החיים הוא הניוטרו... אכילת עץ הדעת הביאה לגירוש מגן עדן.... 

אז איך בוחרים בניוטרו, איך אוכלים מעץ החיים? איך בוחרים בחיים?

 אני רוצה להציע דרך הסתכלות שעשויה להיות מעניינת.... במשקפי הראיה של שלושת המקורות....

בואו נחזור רגע לגן עדן (כנראה סוג של ניוטו לפי הסיפורים של אנשים ומטופלים מהקליניקה שעברו חוויות חוץ גופיות במוות קליני...והרגישו אהבה ללא תנאי ואחדות אינסופית ומרגיעה...) 

אז בואו נשתמש ב-2 קלישאות ונדייק אותם רגע "גן עדן זה כאן" (הניוטו כל הזמן כאן) "ובחרתם בחיים..."

זה יכול להיות מאוד פשוט לביצוע...

 "וּמֵעֵ֗ץ הַדַּ֨עַת֙ ט֣וֹב וָרָ֔ע לֹ֥א תֹאכַ֖ל מִמֶּ֑נּוּ כִּ֗י בְּי֛וֹם אֲכָלְךָ֥ מִמֶּ֖נּוּ מ֥וֹת תָּמֽוּת׃" בראשית פרק ב' פסוק י"ז.


רוצים לחיות, ה' כבר אמר את זה בפסוק י"ז...

 אדם וחווה לא מתו אחרי שאכלו מעץ הדעת, אבל הגירוש מגן עדן משול למוות....ומאז יש דרך ארוכה חזרה הבייתה. הדרך למצוא את הניוטרו.

 אז איך בוחרים בחיים? איך אוכלים מעץ החיים..... מפגש עם הניוטרו מביא את החיים. 

החיוך מחבר את החיים בתוככם והחיים סביבכם לרשת אחת רציפה ומאחדת. החיוך חודר ומאחד בין כל המתקיים בעולמנו.... החיוך מחבר אל רוח הבריאה. 

אז מה עם הנחש? זוכרים אותו? בצורה סימלית, הנחש הוא סמל הרפואה? 

מוזר? לא כלכך... הרפואה המוגדרת כיום "ממסדית" התרחקה קצת מהחוק הראשון של שבועת היפוקרטס, אם נהיה כנים.... ("Do no harm" ), 

הרפואה הממסדית עובדת לצערנו במתכונת שמשללת את רגשותיו ובחירתו של המטופל ונותנת משקל יתר לתסמינים ולפרוטוקולים....

היא מקבעת את מצב המחלה בעודה מספקת טיפול פליאטיבי ולא טיפול בשורשי המחלה...




מחקרים אפילו בישראל מראים בצורה אבסורדית שבזמן שביתת רופאים ירדו אחוזי התמותה בצורה משמעותית.... מחקרים מתקדמים כיום מראים על תופעות של "אבחון יתר" ו"רפואת יתר" שככל הנראה גורמים יותר נזק מתועלת....

 אתם מבינים את תפיסת הומו והטרו... היא אינה מדוייקת... היא מרחיקה מהניוטרו... מרחיקה מהריפוי ומרחיקה משינוי מצב המציאות. 


אבל, תנו חיוך, הזיהוי של אלמנטי הומו והטרו בחיינו הוא הצעד הראשון למציאת הניוטרו. 

 


תהליך ההכרה וההתפתחות שלנו כבני אדם הינו בלתי נמנע ומתרחש בצורה טבעית עם התפתחות המין האנושי. בעבר, דוכאו האנשים שזכו לפתח יכולות רב חושיות והוקעו מהחברה כעושי כשפים, תימהונים או רדופי רוחות ושדים. 

היום אנחנו כבר יודעים, שהם פשוט היו מובילי דרך. 

פשוט זיהו את הניוטרו וידעו לשמוע את קולו. 

בצורה היסטורית רוב פורצי הדרך בתרבות האנושית הוקעו, נסקלו, נענשו ואף הוצאו להורג בנסיבות שונות. לרוב התגליות המופלאות שלהן מתגלות כמה מאוד שנה אחרי לכתם ומאומצות לתוך התרבות כאבן יסוד שהביאה להתפתחותה.

 סוקרטס למשל, הוצא להורג בשתיית רעל מרוש עקוד (צמח פופלרי בעונה הזו של השנה...נראה קצת כמו פטרוזיליה פראית...עלים מנוצים, פריחה לבנה).


 קולו של הניוטרו מדויק ונקי, "קול דממה דקה" (מלכים א' , פרק י"ט פסוק י"ב). 

אז מהו הניוטרו הזה ואיך נפגוש אותו? 

האמת שהניוטרו מתקיים כל הזמן. הוא בעצם הכוח החזק ביותר שמביא לקיום שלנו. 

כלומר כל המאורעות שעברנו בחיינו מתגבשים לרגע אחד והוא הרגע הזה, ניוטרו הוא כאן ועכשיו, הוא כוח של הווה ושל שלמות. 

שלמות עם ההוויה הפנימית ועם ההוויה החיצונית. 


ככל שנהיה שלמים יותר, הניוטרו שבתוכנו יפעל חזק יותר ויהדהד כלפי פנים וכלפי חוץ. 

ככל שהניוטרו בתוכנו חזק יותר, אנחנו מתחברים בטבעיות ובקלות לניוטרו המפעיל, אותו כוח חיים שמחבר את כל הבריאה, פרופ' פארק, קרא לו רוח הבריאה, יש שקוראים לו גאיה, אמא אדמה, האינדיאנים של צפון אמריקה קוראים לו ווקאטאנקה וביהדות, הוא פשוט אחד מהביטויים של הבורא בעולמו, "יד האלוהים" אם תרצו. 

כל תהליך מושלם מקודד לניוטרו, על כן, בפילוסופיית החיוך, החיוך פירושו שלמות ועל מנת להתחבר לחיוך המקורי שלנו, אפשר להתמקד בתופעות טבע מושלמות, נשימה, הרחה של ניחוח מיוחד, התבוננות בחיוך של תינוק בן יומו, מותר גם להריח ריח של תינוק מי שזוכר ואוהב, האזנה לצלילי שירת ציפורים וכדומה.  


בכל תופעת טבע מושלמת מקודד החיוך ככלי עבורנו להתכייל על התדר המופלא הזה של הבריאה. התדר עדין עדין, כמעט בלתי נשמע.... זהו קולו של הריפוי המדויק. 

אותו למדתם להרגיש כאשר למדתם סו-ג'וק קי.... 

זה הקול של השקט באירוע באולם מלא אורחים כאשר מוגש אוכל טעים שכולם פתאום משתתקים ומתמקדים בטעמים, ואז מופיע חיוך.... הרמוניה ושלמות רגעית. 

איזה כיף. 

זה הקול של השקט בין הצלילים, מה שיוצר את המוזיקה.... 

זה המידע שמגיע בין השורות כשאתם מקשיבים להרצאה ונופל איזה אסימון....איזה חיוך. 

הניוטרו, התכלית, השלמות, עיקר הפוטנציאל של כל תהליך ותהליך, מלווה כל רגע בחיינו. 

קחו רגע. ותעצימו אותו.

 מיצאו את הניוטרו שלכם ברגע זה, כאן ועכשיו. 


תנו חיוך.

 קחו נשימה שלמה. 

הרגישו את הניוטו, את ההטרו (שאיפה) את ההומו (נשיפה) ואת הרווחה שמתפשטת בגוף כתוצאה מפעולת הנשימה התאית והלא מורגשת (ניוטרו). 



ואז עוד פעם.... יש הרבה מאיפה שזה הגיע...הוא פה והוא חופשי לכולם...

נשימה מחייכת למען חיים בריאים ומלאים. מפגש עם הניוטרו.